Si acest trendu urmeaza sa fie o normalitate pentru ca in planul PNRR ales de Romania si votat de catre aceste prtide masinile poluante urmeaza sa fie taxate extra.
Adica, vom avea o crestere a asigurarilor RCA cu pana la 30% pentru masinile cu motore termice cu norme de poluare Euro 3, 4 si 5. Iar incepand din acest an polita RCA va avea un pret mai mare pentru cei care conduc masini cu o capacitate cilindrica mai mare si o putere superiora celor 90 de CP de la gama Dacia.
Rovinieta urmeaza sa fie mai scumpa din 2023 chiar daca incompetentii de la CNAIR nu sunt in stare la largeasca 5 km de drum comunal pe Centura Bucuresti, sau sa finaliezeze cei 300 metri de pe Valea Oltului care au dus la intarzieri incredibile pe intreg anul precedent.
Si asta in timp ce IMPOZITUL AUTO din 2022 pentru un autoturism de teren Mercedes GLS 600 Maybach, care are un preț de pornire de 190.000 de euro, este de 300 de lei pe an!
Mașinile mai vechi de 15 ani vor fi taxate. Măsura ar viza jumătate din parcul auto al României
„Inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă – n. r.). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani.
Noi taxe pentru șoferi. Rovinietele vor fi mai scumpe, în funcție de noxele emanate de mașini
Peste patru milioane de mașini din țară au peste 10 ani vechime, arată cele mai recente date ale parcului auto. Astfel, România se clasează pe locul doi în topul țărilor cu cele mai vechi mașini din Uniunea Europeană. Pe cei 16.000 de km de drumuri naționale si autostrăzi administrate de CNAIR directiva europeană propune ca șoferii să plătească taxe de poluare în funcție de noxele emanate.
VEZI CE AU VOTAT ROMANII IN PNRR:
Este o măsura asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu. Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. Se discută acum la nivel guvernamental cu ministerele de resort care ar fi varianta”, a spus Tanczos la TVR1, întrebat despre o posibilă viitoare taxă auto.
Planul Național de Redresare și Reziliență arată că mașinile poluante vor trebui înlocuite cu unele cu emisii reduse sau electrice. Cei care vor aduce mașini mai vechi de 15 ani vor risca să nu le mai poată înmatricula.
„Prin reformele și investițiile propuse în cadrul componentei se va asigura completarea rețelei de stații electrice de reîncărcare cu 52 de stații de încărcare electrică care vor avea 264 de puncte de încărcare până în anul 2026 pe cele 4 autostrăzi propuse prin PNRR, contribuind astfel la obiectivele stabilite prin Pactul Verde European”, prevede PNRR.