Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Guvernul PSD-PNL introduce zone cu nivel scazut de emisie (ZNSE)-Adica revine Taxa Oxigen pentru masinile Euro 3, 4 si Euro 5

In acest moment Guvernul Romaniei PSD-PNL lucreaza la o noua taxa Oxigen care duce la interzicerea masinilor cu norme de poluare Euro 3, 4 si Euro 5 in principalele orase.

Taxa Oxigen 2024, guvernul ciolacu Taxa Oxigen 2024, guvernul ciuca Taxa Oxigen 2024, masini euro 3 bucuresti Taxa Oxigen 2024, dezastru Taxa Oxigen 2025

Acum nu mai este vizat doar Bucurestiul, ci si orasele resedinte de judet in care circula cele mai multe automobile din Romania.

Astfel, noua taxa oxigen se numeste acum “zone cu nivel scăzut de emisie (ZNSE)” loveste direct soferii de masini vechi care nu vor mai putea intra in orase.

revine taxa oxigen 2024, taxa oxigen psd pnl udmr, taxa auto noi, taxa intare in centru 2024, autolatest,taxa masini euro 4, 5, pmb taxa auto

CUM SE APLICA SI CARE SUNT AMENZILE?

Pentru început, nerespectarea prevederii din zonele speciale se va pedepsi cu amendă contravențională – 300 de lei la prima abatere, care, dacă nu este plătită în termen, atrage penalități de 500 lei pe zi.

„(1) Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de 300 lei circulația pe drumurile publice din interiorul ZNSE a vehiculelor care nu respectă prevederile regulamentului local de acces în ZNSE.

Taxa Oxigen 2024, guvernul ciolacu Taxa Oxigen 2024, guvernul ciuca Taxa Oxigen 2024, masini euro 3 bucuresti Taxa Oxigen 2024, dezastru Taxa Oxigen 2025

(2) Constituie contravenție și se sancționează consiliile locale, respectiv Consiliul General al municipiului București cu amendă de 500 lei pentru fiecare zi de întârziere față de termenele specificate la art. 22, alin. (4), lit. a) și b), din Legea nr. 155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă”, se arată în actul normativ.

Actualul guvern PSD-PNL-UDMR vrea sa introduca taxa Oxigen in Bucuresti, Brasov,Timisoara, Cluj Napoca si Iasi

Iată cele mai importante articole din viitoarea lege ce limitează mobilitatea deținătorilor de autovehicule neconforme cu standardele de emisii:

Articolul 3

(1) ZNSE sunt inițiate, delimitate și gestionate de către autoritățile administrației publice locale.
(2) Anterior instituirii ZNSE, pentru a garanta o abordare nediscriminatorie, autoritățile administrației publice locale au obligația efectuării următoarelor măsuri compensatorii pentru asigurarea accesului liber al tuturor cetățenilor în toate zonele urbane:
a. asigurarea serviciului de transport public local de călători în interiorul ZNSE;
b. asigurarea infrastructurii pentru mobilitatea activă.

revine taxa oxigen 2024, taxa oxigen psd pnl udmr, taxa auto noi, taxa intare in centru 2024, autolatest,taxa masini euro 4, 5, pmb taxa auto

Articolul 4

(1) ZNSE pot fi de două tipuri:
a) ZNSE pentru care se stabilesc tarife de acces pentru autovehicule, în funcție de clasele de autovehicule specificate la art. 8 alin. (2), caz în care autoritatea administrației publice locale care instituie aceste ZNSE trebuie să implementeze mecanisme care să asigure accesul în mod controlat în interiorul ZNSE, precum și platformă online unde se poate achita tariful de acces;
b) ZNSE pentru care se stabilesc reguli care limitează accesul autovehiculelor în funcție de clasele de autovehicule specificate la art. 8, alin. (2), în care autoritatea administrației publice locale care instituie aceste zone trebuie să asigure controlul accesului în aceste zone.
(2) Pentru ambele tipuri de ZNSE se asigură o abordare bazată pe monitorizare video.

Taxa Oxigen 2024, guvernul ciolacu Taxa Oxigen 2024, guvernul ciuca Taxa Oxigen 2024, masini euro 3 bucuresti Taxa Oxigen 2024, dezastru Taxa Oxigen 2025

Articolul 5

În interiorul perimetrului ZNSE este permis accesul doar pentru autovehiculele care îndeplinesc cel puțin una dintre următoarele condiții:

a) respectă standardele de emisii ale zonei, conform regulamentului local de acces aprobat de către consiliul local sau Consiliul General al Municipiului București, după caz;
b) achită tariful de acces aferent, dacă ZNSE se încadrează în categoria a) de la art. 4;
c) aparțin persoanelor cu dizabilități dacă fac dovada prin documente justificatoare;
d) sunt exceptate conform legislației în vigoare sau conform regulamentului local de acces în ZNSE.”.

Scopul instituirii ZNSE este, potrivit fundamentării ministerului, de a limita circulația autovehiculelor poluante într-un perimetru definit și în anumite intervale orare, după caz, prin decizia autorităților administrației publice locale.

În vederea instituirii ZNSE, se utilizează următoarele clase de autovehicule din categoriile M și N, astfel cum sunt definite la art. 4 alin. (1) lit. (a) – (b) din Regulamentul (UE) 2018/858 al Parlamentului European și al Consiliului din 30 mai 2018 privind omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și ale sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 715/2007 și (CE) nr. 595/2009 și de abrogare a Directivei 2007/46/CE, stabilite în funcție de norma de poluare și de tipul de combustibil:

revine taxa oxigen 2024, taxa oxigen psd pnl udmr, taxa auto noi, taxa intare in centru 2024, autolatest,taxa masini euro 4, 5, pmb taxa auto

a) clasa 1- vehicule cu norma de poluare EURO 3/III pe motorină și normele de poluare Euro 2/II, Euro 1/I și non euro;
b) clasa 2 – vehicule cu norma de poluare EURO 4/IV pe motorină și norma de poluare EURO 3/III pe benzină, GPL, GNC și GNL;
c) clasa 3 – vehicule cu norma de poluare EURO 5/V/EEV pe motorină și norma de poluare EURO 4/IV pe benzină GPL, GNC și GNL;
d) clasa 4 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe motorină și norma de poluare EURO 5/V/EEV pe benzină, GPL, GNC și GNL;
e) clasa 5 – vehicule cu norma de poluare EURO 6/VI pe benzină, GPL, GNC și GNL;
f) clasa verde – vehicule pur electrice, vehicule cu pilă de combustie cu hidrogen.

Evident, cei mai avantajați proprietari de autovehicule, care nu vor fi afectați de această HG, sunt cei de la clasa 3, 4 și 5.

Englezii cu masini vechi trebuie sa plateasca zilnic taxa ULEZ de 70 lei daca vor sa-si parcheze masina in curte

PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI

Autolatest Patreon, doneaza pentru autolast, presa auto independenta autolatest, patreon testeauto

s s

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

1 COMMENT

  1. Nu se poate adopta această lege prin HG sau OUG!
    Este o lege organică, trebuie supusă votului in Parlament.
    De asemenea, legea poate fi declarată ca fiind discriminatorie la CCR.
    Acest anunț nu vine decât să îi sperie pe români, sa îi facă să cumpere mașini noi, chipurile nepoluante.
    Sau sa îi facă să renunțe la actuala mașina si sa ia un credit de la băncile evreilor…
    Nu are nici o legătură cu poluarea!
    Ii păcălesc pe bieții oameni!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente