Si asta se datoreaza pretului de achizitie foarte mare si anularea tuturor reducerilor aplicate acestor masini de la 18 decembrie 2023.
Abia acum se vede daca masina electrica este competitiva in fata celei hybrid sau diesel, iar germanii au ales evident masinile cu motoare termice pentru ca pot parcurge 800 de km pe autobahn fara a sta blocat cu orele la charger.
VDA spune că nu există optimism, fiind prognozat un nivel similar cu cel din 2023, dar cu accent pe producția de vehicule electrice, care vor lua locul treptat celor cu combustie pe liniile de fabricație (+19%). Companiile germane ar putea majora volumul produs în uzinele din alte țări până la 10,6 milioane de unități, cu 4% mai multe decât anul trecut
În 2021, se aflau în circulație aproximativ 1,9 milioane de autoturisme electrice, adică aproximativ 0,76 % din întregul parc auto al UE, cu o creștere de sub 1% până anul trecut.
”În pofida ambițiilor îndrăznețe și a cerințelor stricte, majoritatea autoturismelor de pe drumurile din UE emit în continuare aceeași cantitate de CO2 ca în urmă cu 12 ani. Principala provocare pentru atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor până în 2030 și ulterior va fi asigurarea adoptării pe scară suficient de largă a vehiculelor cu emisii zero. În special, va fi important să se abordeze accesibilitatea vehiculelor electrice din punctul de vedere al prețurilor, să se pună la dispoziție o infrastructură suficientă de încărcare a vehiculelor electrice și să se asigure aprovizionarea cu materii prime pentru producerea bateriilor”, se arată în raportul CCE (www.eca.europa.eu).
According to Automotive News Europe, manufacturers are pushing back rollouts of EVs, and rental firms are “paring purchases for their fleets.”
CUM SE PREZINTA PIATA EV DIN ROMANIA?
In primul rand trebuie spus ca marele perdant este Dacia Spring pentru ca acum masina se vinde cu un pret de 22.450 euro, iar cu RablaPlus acesta ajunge la 20.000 euro fata de cei 10.400 euro cu reducerea din 2023.
Clientul de Dacia trebuie de acum sa scoata din buzunar 10.000 euro in plus pentru o masina de 65 CP electrica.
Alt mare perdant se numeste Porsche Romania care vinde acum un ID.3 cu un pret de 43.400 euro sau un ID.4 cu un pret de 51.500 euro.
Insa si un VW ID.Buzz urmeaza sa iasa complet din peisaj pentru ca se vinde acum la Bucuresti fara dotari extra cu un pret incepand cu 60.100 euro.
Din primele calcule vedem ca doar americanii de la Tesla vor mai avea sanse sa vanda masini electrice in masa in Romania din 2024 pentru ca acum un Model Y Strandard Range se vinde cu un pret FARA RABLA de 42.500 euro, pret in care sunt incluse toate dotarile posibile.
Top all-electric models in Germany in 2023 (YOY change):
- Tesla Model Y – 45,818 (up 29%)
- Volkswagen ID.4/ID.5 – 36,353 (up 46%)
- Skoda Enyaq iV – 23,498
- Fiat 500 electric – 22,608
- Volkswagen ID.3 – 22,270 (down 4%)
- Audi Q4 e-tron – 18,061
- Cupra Born – 17,464
- Tesla Model 3 – 15,865
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI

s s
cati bani luati de la Tesla ?
Fie ca iau bani sau nu, Tesla domina vanzarile in Romania.
O firma buna nu are nevoie de reclama. Cate spoturi publicitare cu masini Tesla ati vazut la posturile TV romanesti?