Tehnologia sa de propulsie oferă performanţe de excepţie asigurate de versiunea de 375 kW/510 CP a motorului cu şase cilindri în linie cu tehnologia M TwinPower Turbo, transmisia M Steptronic cu opt trepte cu Drivelogic şi sistem de tracţiune integrală M xDrive.
Cea mai recentă completare a gamei este, prin urmare, disponibilă exclusiv ca BMW M3 Competition Touring cu M xDrive.
Motor cu şase cilindri în linie, capabil să urce în turaţii
Versiunea motorului cu şase cilindri în linie, cu tehnologie M TwinPower Turbo, dezvoltată pentru modelele Competition din portofoliul BMW M3/M4 produce o putere maximă de 375 kW/510 CP şi un cuplu maxim de 650 Nm.
Propulsorul se face remarcat prin funcţionarea în regim înalt de turaţii pentru care motoarele M sunt renumite, plus livrarea liniară a puterii susţinute la sarcini ridicate. Maşina de competiţie BMW M4 GT3 are aceeaşi bază a motorului cu o capacitate de 3,0 litri, cu şase cilindri în linie.
Sistemele de răcire şi de alimentare cu ulei sunt proiectate pentru a face faţă forţelor dinamice longitudinale şi laterale extrem de mari de pe circuite. Iar sistemul de evacuare specific M, cu clapete controlate electric, generează o coloană sonoră distinctă, care adaugă ceva în plus experienţei de performanţă.
Motorul este conectat cu o transmisie M Steptronic cu opt trepte cu Drivelogic, care oferă trei programe de schimbare a treptelor şi poate fi acţionată folosind clapetele de schimbare de pe volan. Puterea motorului este transmisă către şosea prin intermediul sistemului de tracţiune integrală M xDrive, alături de diferenţialul M activ de pe puntea spate.
Distribuţia de putere în funcţie de nevoi pe toate cele patru roţi optimizează tracţiunea BMW M3 Competition Touring cu M xDrive, precum şi agilitatea şi stabilitatea direcţională ale acestuia.
Acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează 3,6 secunde, iar sprintul de la 0 la 200 km/h necesită doar 12,9 secunde. Optarea pentru pachetul M Driver creşte viteza maximă limitată electronic de la 250 km/h la 280 km/h.
Pe lângă setarea de bază 4WD, conducătorul poate selecta şi modul 4WD Sport prin meniul Setup. Acest lucru oferă o experienţă şi mai intensă a configurării spre puntea spate a sistemului M xDrive.
Dezactivarea DSC (controlul dinamic al stabilităţii) aduce în joc modul 2WD – tracţiunea pură pe roţile din spate.