Garantia prelungita a ajuns sa fie mai scumpa la Dacia decat la BMW!
Toate maisinile Dacia au o garantie de producator de 3 ani sau 100.000 de km, garantie care suficienta pentru ca este identica cu cea a masinilor Toyota vandute in Europa.
Insa, problema celor de la Dacia incepe atunci cand acestia cer bani extra pentru o garantie prelungita care se numeste Extenso, garantie realizata de catre client cu dealerul Dacia de unde si-a cumparat masina.
Toate bune si frumoase, insa Dacia cere acum pentru gama electrica Spring o garantie de 24 luni sau 200.000 de km ( adica doar 100.000 de km in plus fata de cea de producator) suma de 1.170 euro, iar pentru un Jogger Hybrid recent lansat de 1.131 euro.
In urma cu 2 ani garantia Dacia Extenso avea un pret mediu de 300 euro pentru intreaga gama Dacia, insa acum pretul pentru modelele enuntate mai sus fiind de peste 1.100 de euro.
VEZI CE PRET AVEA GARANTIA DACIA IN 2020:
GARANTIA DACIA ESTE MAI SCUMPA DECAT CEA DE LA BMW
Aceasta suma garanteaza soferului ca poate sa-si dubleze distanta parcursa in garantie, insa pretul sau de vanzare este extrem de mare chiar si cand este comparat cu ceea ce ofera concurenta, pretul la Automobile Bavaria pentru aceasta garantie extra costand de la 768 de euro TVA inclus.
Si cel mai bun exemplu este gasit la BMW care ofera garantia BMW Repair Inclusive, pentru 4 ani/ 200.000 km si care include si costurile reviziilor si care este de 1.161 euro, adica chiar mai ieftin si decat cel gasit la Dacia Spring.
In final, putem spune ca politica de vanzari a celebrei garantii Extenso a celor de la Dacia urmeaza sa fie benefica pentru producator si dealerii sai, pentru ca foarte multi clienti nu o vor cumpara, iar produsele Dacia sunt deja recunoscuta ca avand una dintre cele mai slabe performante la capitolul fiabilitate, adica vor umple service-urile cu masini Dacia fara garantie.
In continuare cea mai buna garantie de pe piata bumper-to-bumper ramane cea de la Kia care ofera 7 ani sau 150.000 de km pentru orice defectiune, optiunea de garantie platita extra fiind inutila.
Conform TUV Report 2022 Dacia, Renault si Fiat au cele mai proaste masini din Germania
Dețin Duster 1.5 dci 4×4 2018. Garanție extinsă până in Decembrie 2022 / 120 000 km.
Peste 15 intrări in service pe garanție, pt Verifică sistem antipoluare, schimbat in ordine:
1. Clapetă EGR joasă presiune;
2. Valva EGR;
3. Senzor presiune evacuare;
4. Turbo compresor;
5. Capac culbutori cu Supapa gaze carter;
6.DPF la 108000 km!
În Dec 2021 mi-a apărut eroarea verifică sistem antipoluare si nici pana azi nu e reparată.
În trecut am mai fost la garanție cu:
1. Sistem închidere;
2. Switch-uri comandă meniu bord, era din calculator ceva, nu puteam schimba afișajul din instant, mediu, km, etc;
3. Furtun admisie aer;
Sunt foarte nemulțumit de serviciile client, am sunat de zeci de ori la vocea clientului, ăia mint incontinuu acolo, sunt foarte slab pregătiți, la service mă programează să constate peste 2 săptămâni, peste alte 2 vine piesa, merg 2 săptămâni, apare eroarea si tot așa, a trecut un an aproape și eroarea rezistă!
Intrare service 08. 11. 2022:
Diagnosticare==> filtrul de particule are fisură in ceramică, preț înlocuire ~8000 lei, Dacia susține că nu intră pe garanție extinsă.
Update 28 Dec 2022==> am schimbat și DPF-ul, după 260 km, din nou eroare cu verifică sistem antipoluare, în mod normal la acest mesaj, pe tester dă Clapeta EGR BP(De joasă presiune) prima piesă schimbată… Garanția extinsă s-a terminat in 12 Dec 2022, acum pe banii mei începând de la diagnoza!
În contractul de garantie extinsă la capitolul 3 Excluderi si la capitolul 4 Inaplicabilitate, nu este nimic specificat de filtrul de particule. Nu este colmatat=> nu eate un defect cauzat de combustibil sau exploatare, are o defecțiune mecanică.
Concluzie, servicii clienți sub orice critică, nu au reușit sa rezolve problema apărută cu un an înainte de expirarea garanției, ba mai mult, acum îmi cer bani pentru reparatie