Daca iesi pe strazi in aceste zile prin Romania constati faptul ca o mare parte a parcului auto are probleme grave cu sistemul de racire al habitaclului.
Este incredibil cum, la peste 50 de grade Celsius la nivelul asfaltului sunt soferi care merg cu masina cu toate “geamurile jos” pentru ca instalatia de AC nu este functionala.
O mare parte din aceste masini sunt conduse de soferi de tip “saracii” care nu-si permit sa repare un compresor sau o conduca de AC cu cateva sute de lei, insa “vedetele” sunt cei cu masini de lux de generatie noua.
Si aici, ne referim la marci precum Audi, BMW sau Mercedes-Benz care sunt echipat cu instalatii de AC cu freon ecologic R1234yf, freon care are un pret mediu de incarcare de aproximativ 1.700 de lei. Si in acest pret intra doar freon-ul, fara reparatia instalatiei care a dus la pierderea sa.
In total, se pare ca un pret mediu pentru reparatia unei instalatii de AC al unui BMW, Mercedes sau Audi cu freon R1234yf este de aproximativ 1.000 euro, pret prea mare pentru soferul roman de masina premium SH cu cateva sute de mii de km la bord.
Pe aceasta cale dorim sa criticam si companiile care cumpara utilitare de generatie noua fara aer conditionat, noi recomandand soferilor sa NU se angajeze pe aceste utilitare care nu au AC mai ales acum cand schimbarile climatice duc la temperaturi extreme in sudul Romaniei!
De partea cealalta a baricadei se afla si unitatile service care au preturi cu adevarat “nesimtite” in sezonul estival, acestia realizand un profit garantat in doar doua luni de vara.
Recomandarea Autolatest este ca fiecare vizita sa fie acoperita de chitante/facturi cu reparatia propriu-zisa la instalatia de AC, pentru ca daca sunt probleme costurile sunt extrem de mari.
Pentru un sofer inteligent, orice reparatie a sistemului de aer conditionat se efectueaza in lunie martie si aprilie pana la venirea caldurii, adica pana la triplarea preturilor pentru aceste reparatii!
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Si…stiti sigur ca acei soferi aveau sistemul AC defect? I-ati intrebat? Sau doar daca ii vedeti cu geamurile deschise presupuneti ca e defect…
Intreb pt ca la categoria asta as intra si eu, cu Golf 4 (masina premium dupa voi) cand am chef sa simt caldura de afara. Da, uneori merg cu geamurile deschise si nu folosesc clima masinii.. Cand ma satur de caldura, inchid geamurile si dau drumul la clima. Care e problema?
La 50 de grade Celsius la nivelul asfaltului mai intrebi daca era functional? Pe bune?
Dai drumul la căldură, dar nu merge .No money.
Doamne fereste, dumneavoastra chiar va place praful de afara? Aerul condiționat la asta mai este bun chiar pe orice anotimp, poti sa circuli cu atmosferă curata in habitaclu bineînțeles sa ai filtrul de aer curat. Asa ca poate vreti sa spuneti ca adorati caldura, praful si gazele de esapament de la masina din fata mai ales sa fie o Raba sau un tractor de la primarie. Deci ma astept sa va mai ganditi la aceste “placeri”
Amice,ești varză! Îți place putoarea lăsată de toate dieselurile neîntrținute care circulă pe drumuri? Recunoaște bă nene că ești pîrlit și faci economie.
Răspuns de cocalari de oraș, dacă vrei să simți căldura oprești clima, simplu, dar tu vrei să audă și cei de pe stradă, manele date la maxim, că doar așa fac cocalarii care se respectă.
Problema e ca ești un țaran prost de la țara
Ne confirmi că ești un sărăntoc cu pantalonii rupți în cur care și-a luat mașină numai să se dea mare în fața celorlalți sărăntoci din cercul tău de cunoștințe. Sigur și mașina o speli la găleată.
Problema e…. ca ești dus cu sorcova.!!!
Si eu in localitate merg cu geamurile jos.
Esti zgarcit:))
Muci și tu.
Bujie ti se… trage !
In localitate…. să urle maneleie..
Pe distanțe scurte în oraș și eu merg cu geamurile jos, dar aici nu sunt decât vreo 32 de grade max. Nu pornesc AC pt că rămâne ud radiatorul și se face mucegai și pute ca naiba. Pornesc doar dacă merg mai mult și opresc AC cu minim 5 minute înainte de destinație și las pe ventilație crescută pt a usca radiatorul, așa cum ar trebui să facă toată lumea dacă nu vrea miros de șosete în mașină.
Da,numa că la final tre să-l dai pe căldură să omori bacteriile.
Fiecare circula cum vrea….Cu sau fara AC
Eu merg cu geamurile jos si AC pornit ca asa imi place ! Am BMW M8
Da, cred că e cea mai bună variantă.
La drumuri scurte nu prea se recomanda sa se mearga cu AC pornit. Pe un drum de 5-7 min eu de regula merg cu geamul jos ( si am ac functional)
Există oameni cărora le funcționează AC-ul perfect …dar organismul lor (aparatul respirator ) nu tolerează aerul condiționat
Așa că…pot avea diferite motive de a circula cu TGD-ul (Toate Geamurile Deschise) ..nu neapărat financiare
Ăștia cu probleme medicale îs puțini. Mai degrabă nu știu să-l folosească.
Kokalarul roman….. este o karikatura de kalik…… cu becul aprins la rezerva de combustibil…..și cauciucuri second-hand…… da de firma….. ca trebuie….. în rest cu foamea în git…… ca nu se vede cind conduci…… și rupți la kur ….. de bănci.. .. datorii….. case de amanet…..
Cam așa.
Nici nu știu pe ce va bazați când faceți afirmații de genul.
Pe lângă asta 1234y se poate înlocui cu 134a far probleme.
Singura diferența este ca 1234 este 100% ecologic.
Din punct de vedere frigorific sunt aceiași parametri.
Este într-adevăr scump 1234., dar e ecologic.
Sa mergi vara cu a/c oprit și iarna cu încălzirea oprita, ce poate fi mai interesant?
Așa!
Mirobolant.
Eu am o mașină de ,,lux” ( acum 20 de ani ), un A6 C5, la care după revizie la clima vreau sa va spun ca țin geamuri deschise 39 de secunde la pornire,după care sistemul asigura 20 de grade în mașină în 3 minute.am investit 300 lei în revizie și verificare AC și merita toți banii.am văzut mașini,,tinere” cu geamul jos pe 35 grade în aer și am rămas mereu perplex de ce nu își repara clima.concluzia e ca o mașină bătrână de 2000 euro are un cost de confort de 300 lei,în timp ce un bolid tânăr de ,,irita” de 2000-3000 lei
Da, așa-s rahaturile moderne.
De ce trebuie sa exagerati ? Freonul ecologic R1234YF costa intre 100-150 lei /100 ml. Intr-o instalatie intra maxim 900-1000 ml. Dar trebuie sa scrieti senzatii, hiperbole altfel nu s-ar uita nimeni la “stirile” voastre.
Si reparataia care este cauza pierderii? Aia cat mai costa? 🙂
Sunt mai multe motive pentru care oamenii merg cu geamurile deschise: da, printre primele, 1- am mașină de lux dar trăiesc doar cu covrigi, 2-ma trage curentul domne, mi se umfla maselilii, 3- cu geamul închis cum mai scot ei mana pe geam sa-si arate ceasul și bretaririi = cum mă mai vede gagicilii cat de mișto sunt, 4-frate, mi-am pus boxe de toți banii, trebuie sa se audă in tot cartieru, 5-pute ac ul domne-sunt ăștia cu filtrul de habitaclu de cand au mașina, 6-e aeru curat afara doamne în București și de la vânt mă usuc la subraț. Și mai pot continua până mâine. Tot ce am scris mai sus e un pamflet. Putem merge cum dorim atâta timp cât nu mai suntem tâmpiți. Drumuri bune!
Sa ne zici si noua unde ai gasit freonul la pretul asta, nu de alta dar preturi peste 800 pe un cacat de gaz care si e inflamabil pe deasupra, acuma constata ca aceat gaz e un bullshit
Eu nu pot sa merg cu AC, am probleme cu sinusurile, si am multe cunostinte care la fel, au probleme cu sinusurile.
Corect, și eu la fel, am sinuzită cronica și orice instalație de AC mă omoară…pt aia nu înseamnă că nu îmi funcționează AC din mașină – o tâmpenie de articol.
” am chef sa simt caldura de afara”! ” care e problema” ?
…….fiecare cu placerile lui! 🙂
Băsescu Pullman, ce căldură bă,simți doar putoarea de la diesel și zgomote.
Saracii!
Well, what a …
Vreau sa simt căldură, vrea sa simt cum îmi intră sarea in ochi, vreau ,vreau prosop după gât.
Îs cool bre!
Tovarasi soferi! Daca sunteti asa de bolnavi, sinusuri, reumatisme, etc…. predati permisul si mergeti si tratati-va ….si la cap!
:))))))
Ha,ha ha!
Serios? Nu mai bine să își vadă fiecare de treabă și să nu comandăm altora ce să facă în propria mașină?
Numai judecați pe alți,vedeți-vă de treaba voastră !
Băi, fraților! Nu mai trageți concluzia așa repede. Și eu am AC perfect funcțional, dar nu-l folosesc pentru că e dăunător pe termen lung. Tot cu geamurile jos merg și eu sau cu ventilatorul dat pe aer rece, dar nu pe aer condiționat
Mi-am cumpărat mașină cu aer condiționat,dar e o invenție proastă :)). E mai frumos cu căruța. Am și mașină de spălat,dar spăl rufele la râu, am telefon, dar comunic prin scrisori, am wc în casă, dar prefer în fundul curții, am nevastă, dar mă fac fericit singur, am curent electric, dar folosesc lampa cu petrol să fac lumină, am centrală nouă, dar fac baie în lighean…Tocmai că în oraș trebuie folosit AC-ul, la drum lung poți deschide geamul, te răcorește, ai viteză. Fiecare cu preferințele sale…
După ce mașina a stat în soare câteva ore, în habitaclu vei avea 60 grade sau poate mai mult, adică peste temperatura de afara 34 grade. Asadar e recomandat ca imediat după pornire sa deschizi toate geamurile preț de 1-2 minute încât sa se schedule aerul di interior. Vei reduce usor temperatura de la 60 la 34 grade urmând ca ulterior sa inchizi geamurile si sa dai drumul la AC moderat și eventual după alte 5 minute ai putea chiar sa si oprești recircularea aerului din exterior pentru o perioada de timp. Evident depinde cât durează deplasarea.
nu-mi place aerul conditionat….
Il pornesc doar 5-10 min daca masina a fost parcata in soare sau sunt blocat in trafic…. In rest prefer “sa ma traga curentul” fie vara, fie iarna…
Ce gingași ați devenit, voi cei de la Autolatest! Nici eu nu folosesc AC, deși e funcțional pe mașina de serviciu, iar mașina personală nu e dotată cu AC și nici nu am nevoie. Cele 50 de grade la care vă referiți, în rulaj nu se simt ca 50 de grade, că se formează briza străzii 😄. În plus, oamenii pe care-i criticați poate se gândesc la consum, poluare, alergii provocate de AC…. Chiar nu e cazul să-i denigrați, fiecare are dreptul de a-și alege confortul propriu.
Dacă mașina a stat în soare și este foarte cald în interior, este recomandat să se deschidă geamurile pentru o perioada de timp sa se elimine aerul foarte cald din interior, care este și toxic de la toate plasticele încinse. Deci dacă ma vedeți cu geamul deschis și cu ac pornit, acesta este motivul.
Am făcut test cu și fără AC la aceeași dist(400 km).,temp.(24÷26°C) ,traseu ,și același stil de condus. Fără AC și cu geam puțin deschis am consumat,rotunjit în sus cu 0,5litri mai puțină benzină.Deci sub 4 lei pe suta de km.Poate fiecare să tragă o concluzie.
O știre f interesanta, tine ți O tot asa…
Data viitoare condamnații și pe șoferii care nu merg cu superviteza în localitate, dacă au mașini mai rapide… ca doar de aia le au luat, nu???
Haouleo praleoo.pai iei nu știe cum să porneste ac.ul ce daca și a tras căruță de enspe mii de heuroi.Fomisti toți .fac economie la combustii îl ce nu ați înțeles.?
Vad prin comentarii unii ce nu vor sa recunoască ca sunt saraci…si financiar și cu duhul 😀
Ba e dovada de opulenta sa stai la 24°C în masina si nu ca toți săracii semilesinati cu geamurile deschise !
Când nu merge AC, închideți geamurile și dați căldura la maxim pentru 10 minute. Apoi închideți căldura și deschideți geamurile.
Nici eu nu pornesc AC în oraș, pe distanțe scurte unde viteza de deplasare este mică. La drum lung… AC face diferența. La revizie, la un anumit nr de km se face obligatoriu și la AC. Nu contează cât costă.
Ce articol si ce logică… Eu am aer conditionat acasă, am Porsche, este impecabil. Și știi ceva? Nu dau drumul la aer conditionat. Mi-a făcut praf genunchiul si umerii. M-a nenorocit. Acum bag doar ventilatie in scaun in treapta cea mai mica. Aerul conditionat va nenoroceste, va treziți dimineața cu dureri de oase. Mai bine faceți saună ca nu pățiti nimic. Un pic de transpirație si un dus e mai benefic decat sa suferi dureri de oase. Ati priceput de ce merg saracii cu geamurile deschise in oraș?
Apropo, la un audi a6 c5, am incarcat acum 2 ani instalatia cu freon. Cine stie procedura stie ca intai se pun aparatele si se tin juma de ora ca sa se verifice daca instalatia nu scapa. Ce spuneti voi de freon nu stiu de care si preturi de 800 de lei in.sus. Eu am dat atunci pina in. 200 de lei. Depinde unde mergeți, daca vreti fite de service si de garantii si nebunii aia va vor taxa de va merg fulgii. Acum depinde, fraier nu e cel care va cere, fraier e cel care da.
Vorba aia: Da,da,de ziua ta.
Învață să-l folosești.
Ești bătrân
Sunt mai multe cauze și asta o știu marile case de autoturisme in Europa obligat de vreo 10ani cred obligat gaz ecologic ce nu ia foc la impact dar doar pentru Europa uni spun cum autoturismele asiatice foloseau un gaz non ecologic ce lubrifica bine compresorul răcea cu ușurință și puțina benzina și nu avea nevoie prea des de service.
Eu unul am AC funcțional dar în oraș prefer sa merg cu geamul din fata din stabga lăsat jos.
Eu am un Ford focus din 2008, cumpărat de nou. Acum am 297.200 km. Aerul condiționat a funcționat(și funcționează) vara și iarna, ziua și noaptea. La 284.200 km s-a dus compresorul. Mașina consumă cu 300-400 mililitri de motorină în plus la 100 de km. Deci nu reprezintă o avere. Aerul condiționat îți deumidifică permanent aerul din mașină. Iarna aerul condiționat merge împreună cu căldură. Utilizez filtre de habitaclu din gama FP de la MANN filters, cam la 15.000 km le inlocuiesc. Totuși filtrele nu reușesc să elimine toate mirosurile. Nu că nu ar fi eficiente. La un anumit interval de timp(în funcție de cât circuli) trebuie facută și igienizarea instalației de aer condiționat. Eu utilizez pentru această operațiune produse Tunap, fabricate în Germania. Menționez că nu am nici o legătură nici cu MANN filters, nici cu Tunap.
Ma întreb oare ce este un cocalar? Eu care trudesc zi lumina pentru sub o mie de euro sau bugetarul care imi rade in fata cu peste doua mii.
Eu sunt cocalarul cel care isi administreaza bugetul intrarile si iesirile, imputuri, piese, reparatii, marketing, reclama etc.
Bugetarul care sta la umbra si cu ac in birrou nu este cocalar, el isi permite masina noua si vaucere de vacanta.
Concluzia:
Va rog sa nu mai fiti cocalari (antreprenori, agricultori, liber profesionisti).
Gasiti-va un loc caldut la stat, daca se poate si cu pensie speciala sa nu mai rada lumea de voi!
Tara asta e 70% di prosti si tampiti sa nu mai spun ca mara majoritate nu au mai mult de 30 de ani. Dar cand se duc pe afara nu le mai dai cu cacat la nas ca acolo trebuie sa sa se conformeze ca altfel ia amenzi cu duiumul. Cand vin in Tara sunt zmei nimeni nu mai e ca ei. Vai mama lor cum muncesc pe acolo si cati stau cu chirie intr-o camera dar ei sunt staini ca vin cu masini inmatriculate afara. Astia sunt Romanii au uitat din ce coclauri au plecat dar tot acolo se intorc ca afara nu au pregatire ptr mai mult decat necalificati asa ca va rog nu ii mai bagati in seama ca astia ne-au facut de ras in toata lumeaiar ptr asta trebuie sa mai asteptam vreo 2 generatii . Apropo e valabil si ptr cei care merg cu geamurile lasate si cu mana pe geam ( cultura ) ne da de gol si trebuie sa inghitim ca nu avem ce face . Va multumesc
Va meritați soarta ia-ți lăsat pastia sa vă mărească taxele cu 50 la sută impozitu la mărit și voi taceti din gura și nu ripostatii ba mai mult va adunații ca oile sa plătiți un impozit mărit pai daca la nemții le mărești impozitu și taxele pai Neamțu iese cu toporul și îți dă în cap suportatii fratilor iati lăsat pe bogății ăștia nenorociții sa vă sărăcească sa va umilească bogății au exploatat oamenii saracii încă din antichitate populațiile lumii sunt de vina că acceptă să fie conduși de nemernicii Omu trb sa se coduca pe el însuși
Majoritatea nu pornesc clima sa nu consume masina..isi iau motoare mari pe benzina si le pun pe gaz…multi melteni….mare este doamne gradina si multi sar gardu