Acest lucru era de asteptat pentru ca atat VW cat si Ford nu au dezvoltat motorizari pe benzina care sa corespunda normelor de poluare care urmeaza sa intre in vigoare incepand cu acest an.
De fapt in gama VW Golf nu mai exista decat un micut 1.0 TSI de 85 CP sau 110 CP, insa si noua motorizare 1.5 TSI de 130 CP.
Din gama germanilor nu mai exista motorizarile 1.4 TSI in toate versiunile lor de putere sau motorizarile 1.8 TSI care avea mai probleme cu un consum foarte mare de ulei.
De partea cealalta Ford are doar motorizarea cu 3 cilindri de 1 litru EcoBoost care este oferita in mai multe versiuni de putere, si un motor mai mare 1.5 Ecoboost de 150 CP.
Si in gama celor de la Ford nu se mai gasesc motoarele pe benzina clasica 1.6 MPI sau 2.0 Ecoboost care se regaseau pe vechile generatii de modele Focus.
Si gama de motorizari diesel este saraca pentru VW pentru ca acum vedem in oferta doar 1.6 TDI si 2.0 TDI.
CUM SE PREZINTA OFERTA FRANCEZILOR
RENAULT
De partea cealalta Renault ofera in Europa pe gama Megane mult mai multe motoare pe benzina precum 1.6 MPI de 115 CP, 1.2 TCe de 130 CP, 1.6 TCe de 200 CP si noile motorizari 1.3 TCe de 130 sau 150 CP motoare care se regasec si pe modelele Mercedes.
PEUGEOT-CITROEN
Chiar si Peugeot ofera pe gama 308 o serie 1.2 PureTech de 82 CP sau 1.2 e-THP de 130 CP pe langa gama 1.6 eTHP de 160 CP sau 200 de CP.
Aici sa nu mai vorbim de motorizare de baza de 1 litru fabricat de Peugeot impreuna cu Toyota care se regaseste exclusiv pe modelel citadine precum Citroen C1.
KIA-HYUNDAI
KIA si Hyundai au in oferta lor pe langa motoarele clasice 1.2 MPI sau 1.4 MPI si motorizari de ultima generatie precum 1.0 TGDI sau 1.4 TGDI. Mai mult exista in oferta celo din Corea si nou motorizari hibrid pe benzina care din pacare nu se regasesc pe modelele VW Golf sau Ford Focus 2018.
Pe scurt este vorba de o evolutie a dezvoltarii de motoare pe benzina de ultima genenratie unde germanii nu se afla in acest moment cu mult in urma concurentei din Corea sau Franta pentru simplu fapt ca germanii au mizat totul in urma cu 10 ani in urma pe gama diesel care acum se afla intr-un declin constant.