Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Ferrari afiseaza o cifra record pentru anul 2013-2.3 miliarde de euro

Conceptul a funcționat: au fost vânzări mai mici ca și număr, dar cu date financiare record. Aceasta a fost principala linie de discuții azi, la întrunirea Board of Directors de la Ferrari, sub președinția lui Luca di Montezemolo. 

Deși numărul de mașini omologate livrate în rețea a scăzut la 6,922 mașini (-5.4%) în 2013, veniturile au crescut cu 5%, până la un rezultat nemaiîntâlnit în companie – 2.3 miliarde februarie 2014. S-a încheiat un alt an extraordinar pentru Ferrari. 

După 2012, Profitul din tranzacții la finalul anului a atins 363.5 milioane Euro (+8.3%). De asemenea, profiturile nete au atins 246 milioane Euro (+5,4%). Cea mai spectaculoasă realizare vine din investițiile importante pe care le-a facut Ferrari în ultimele 12 luni, inclusiv programul de Reseach & Development – 337 milioane Euro (în creștere cu 13 milioane față de 2012). 

Aceste investiții s-au auto-finanțat în totalitate, datorită unui cash flow în creștere de ceva timp, sărind în 2013 la o poziție record de 1.36 miliarde Euro, cel mai bun rezultat din istoria Căluțului Cabrat. Acest rezultat fantastic este o consecință directă a eforturilor pe care le-au depus toți colegii noștri.

Ne-am dorit să menținem un nivel înalt de exclusivitate prin crearea unor produse senzaționale ca La Ferrari, 458 Speciale și recent lansata California T, care sunt rezultatul investiției masive în dezvoltare și inovație tehnologică’, a spus Președintele Luca di Montezemolo. 

‘Am luat, de asemenea, niște decizii strategice legate de brand, care au avut o contribuție importantă la succesul companiei. Un motiv de mândrie și de satisfacție este și atribuirea titlului de Cel Mai Puternic Brand din Lume pentru a doua oară : confirmarea că am reușit să transmitem în exterior valoarea acestui brand incredibil.’ 

Azi, 100% dintre mașini sunt personalizate, programul Tailor Made câștigând tot mai mult teren. Departamentul de Mașini Clasice este și el în creștere constantă.Strategia referitoare la livrările către rețeaua de dealeri, anunțată anul trecut, cuprindea un plan de reducere a volumelor în toată rețeaua, dar păstrând o atenție deosebită piețelor cu cerere foarte mare, pentru a evita astfel listele de așteptare extrem de lungi. 

Un exemplu este SUA, unde s-a înregistrat un record de 2,035 de mașini livrate, în creștere cu 9% față de anul anterior. Piața din Marea Britanie a crescut ușor, cu 677 masini omologate livrate rețelei, stabilind un nou record și devenind piața nr. 1 in Europa, depășind Germania, care a livrat un număr de 652 mașini, în scădere cu aproape 100 de unități. 

Vânzările în Italia au înregistrat scăderi din nou, confirmând trendul ultimilor ani. Italia a devenit o piață marginală pentru sectorul mașinilor de lux: cu 205 comenzi, Italia reprezintă acum mai puțin de 3% din vânzările globale Ferrari. 

În China, Hong Kong și Taiwan vânzările au fost bune, stabilizându-se la 700 de unitati, păstrandu-și poziția de a doua piață din lume. Trendul pozitiv continuă în Orientul Mijlociu și Africa, cu o creștere de 8%, aducând la 599 numărul de mașini omologate livrate către rețea. 

În Orientul Îndepărtat, Japonia obține din nou rezultate excepționale, încheind anul cu 380 de mașini, o creștere de peste 20%. Business-urile adiacente (retail, licensing și e-commerce) au avut rezultate foarte bune și, începând cu 2014, ele vor fi gestionate de o companie separată, deținută 100% de Ferrari și având sediul în Maranello. Per total, profitul operațional a crescut cu 3.6% la 54 milioane.

Activitățile de retail direct au crescut cu 19.3% pentru cele curente și cu 50% ca urmare a deschiderii de noi magazine. Performanța se datorează în parte și noului concept de decor in-store, care va fi extins și proiectelor viitoare, precum și datorită lansării unor noi categorii de produse. 

La toate aceste rezultate au avut un aport deosebit și partenerii Ferrari: Puma, Hublot, Movado și Microsoft. 

Pe zona de e-commerce targetul a fost atins, înregistrându-se venituri de 8.4 milioane de Euro în 2013. 
Ferrari este foarte bine poziționat în online și în social media. Site-ul oficial Ferrari a atras peste 40 de milioane de vizitatori, în timp ce pagina oficiala de Facebook 12.5 milioane de Ferrari a semnat două contracte majore pentru Formula 1: UPS și Oakley.

Pe lângă prezența logo-ului pe caștile Scuderia, Oakley va dezvolta o gama nouă de ochelari. Mai multe contracte de sponsorizare au fost reînnoite în 2013, printre care și Weichai Power, parte a Weichai Group, una din companiile industriale de top ale Chinei. 


Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente