Pentru prima data cei de la EuroNCAP au declarat ca aparitia pe piata a masinilor electrice urmeaza sa duca la o crestere a mortalitatii rutiere pentru ca aceste masini au greutati la gol cu peste 1 tona fata de cele ale unor masini normale din Europa.
In cadrul ultimul test EuroNCAP in care au trecut cu brio modele precum BMW i5, BYD Seal-U si Tang, Honda ZR-V, Hyundai Kona, Kiu EV9, Mercedes-Benz EQE SUV, Smart No. 3, VinFast VF8, Volkswagen ID.7 sau Xpeng G9, greutatea la gol a lor depaseste din pacate 2 tone.
Si aici vorbim de greutatea la gol pentru ca daca luam in calcul masinile incarcate ajungem repede spre 3.4 tone, respectiv la greutatea unui Cadillac Escalade V8 de 6.2 litri cu 7 pasageri la bord.
EuroNCAP spune ca bateriile cu o greutate de jumatate de tona sunt principala cauza pentru care masinile electrice sunt un pericol public, un impact dintre un Opel Corsa 1.2 Turbo de 1.2 tone la gol si un VW ID.7 de 2.4 tone va avea urmari grave asupra ocupantilor masinii pe benzina.
“Out of these eleven cars, only three weigh less than two tons. For years, Euro NCAP has been accused of exaggerating the weight of cars. Because it was assumed that more security leads to more weight. But this has never been the case and the increase in weight that we see today has nothing to do with safety.”
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania:
Donează prin Patreon AICI
In curând o să fie restricționate din cauza tonajului. Rovinieta ar trebui să fie mai scumpă, deoarece din cauza greutății distrug mai tare drumurile! 😂
sa vedem acum daca suvistii trec la electrice pe motiv de siguranta