Se pare ca celebrul Grup VAG a ales cartea gresita in 1992 cand a decis sa nu produca in serie modelul Seat Toledo Eléctrico Olímpico.
Acesta era o versiune electrica a modelului Toledo bazat tehnic pe VW Vento/Golf III, germanii alegand evident motorizarea diesel TDI.
In urma cu 30 de ani Seat putea introduce intr-o serie limitata prima sa masina electrica, respectiv aceasta putand sa fie in prezent Tesla europenilor.
TEHNICA
Sub capota lui Seat Toledo Eléctrico Olímpico din 1992 se ascunde un motor electric de 22 CP si un acumulator clasic cu acid de capacitate mica care permitea o autonomie reala de maxim 50 de km.
Aceasta masina a fost dezvoltata drept concept car pentru Olimpiada din Spania pentru a duce Flacara Olimpica pe distanta de la Maraton.
Acumulatorul avea o greutate de 500 kg, motiv pentru care Seat a modificat serios trenul de rulare pentru a face fata masinii in sarcina.
Singurul exemplar care a supravietuit este in muzeul Seat, o ciudatenie a grupului VAG care daca facea o alegere inteligent in 1992 putea sa fie numarul 1 mondial in prezent.
Masina ajungea la viteza maxima de 100 km undeva in jur de 30 de secunde, iar numerele de inmatriculare erau de Germania pentru ca atunci in Spania nu exista legislatie pentru a inmatricula o masina electrica!