Într-un context dificil, marcat de conflictul din Ucraina, Renault Group a vândut 552 000 de vehicule în trimestrul I din 2022, în scădere cu 17,1 % faţă de perioada similară a anului trecut.
Renault Group îşi continuă politica comercială orientată spre crearea de valoare care conduce lacreșterea cotei sale de vânzări pe canalele cele mai rentabile.
Astfel, în principalele 5 pieţe europene (Franţa, Germania, Spania, Italia, Marea Britanie), vânzările către persoane fizice reprezintă 69 % din total, faţă de 54 % în primul trimestru din 2021.
Marca Renault îşi consolidează poziţia dominantă în Europa pe piaţa vehiculelor electrificate cu gama E-TECH care reprezintă 36 % din vânzările de vehicule de persoane, în creștere cu 13 puncte procentuale faţă de primul trimestru 2021, pe o piaţă în care vehiculele electrificate reprezintă 29 % din total (+8 puncte procentuale faţă de perioada similară din 2021).
Gama de hibride (HEV şi PHEV), alcătuită din Renault Clio, Renault Captur, Renault Arkana şi Renault Megane, înregistrează o creștere a vânzărilor de 40 % faţă de primul trimestru al anului trecut. Astfel, Renault îşi confirmă poziționarea ca actor de referință al mobilității electrice şi hibride.
Reînnoirea gamei Dacia este un succes ilustrat în special de Noul Sandero care continuă să fie cel mai vândut model către persoane fizice din Europa şi de Duster care a depășit 2 milioane de unităţi vândute de la lansare.
Dacia Spring a fost vândută în peste 9 000 de unităţi în Europa în primul trimestru şi se află pe locul al doilea în clasamentul celor mai vândute vehicule electrice din Franţa.
Activitatea Alpine este concentrată în acest început de an asupra lansării noii game dezvoltate pe baza modelului A110.
Vânzările mărcii au crescut cu 67 % faţă de perioada similară a anului trecut.
Portofoliul de comenzi al Renault Group în Europa, aflat deja la un nivel record la sfârşitul anului 2021, continuă să crească şi a ajuns la echivalentul a 3,9 luni de vânzări la 31 martie 2022.
Modelul Spring înregistrează 20 500 de comenzi în primul trimestru iar Jogger se anunţă deja ca un nou succes al mărcii Dacia cu un carnet de comenzi consistent (36 500 de comenzi înregistrate în 4 luni, cu un mix de 70 % pentru versiunile superioare).