Se pare ca visul francezilor de la Dacia de a pastra cota de piata a modelului chinezesc Dacia Spring ajunge repede la sfarsit pentru ca Dacia “nu intelege” masinile EV grele.
Unul dintre directorii Dacia, francezul Xavier Martinet spune ca masinile electrice grele sunt inacceptabile in comparatie cu gama Dacia Spring de China.
Traducand in limba romana ce a spus Xavier trebuie sa intelegem ca Dacia Spring de 65 CP este suficienta pentru viata de zi cu zi pentru ca este usoara ( 1 tona la gol) si poate merge 200 km cu o bateria de 25 kwh.
Din pacate Dacia Spring are urmatoarele probleme pe care Xavier nu vrea sa le recunoasca:
-Este un produs low-cost made in China
-Are ZERO stele de siguranta EuroNCAP (chiar daca oficial se mandreste cu 1 stea)
-In caz de accident lateral caroaseria se deformeaza mortal
-Are un tren de rulare extrem de putin dinamic chiar si la viteze mici ( punte spate rigida)
-Sistemul de franare este la nivelul unei masini de clasa compacta din anii 90 ( pe spate tamburi cu diametrul unei cesti de cafea)
-Cand este frig masina nu porneste ( protectie baterie chinezeasca!)
-Piesele de schimb au termen de livrare extrem de mare chiar daca este o masina 100% chinezeasca
-Lipsa antifonarea caroserie chiar si la viteze mici
In rest, toate celelalte masini electrice “grele” cum spune cei de la Dacia au peste 100 CP, au 5 stele de siguranta pentru toti pasagerii, si ofera un confort mult mai mare. Plus ca valoarea de revanzare a unei Dacia Spring este cea mai mica de pe piata in comparatie cu ceea ce gasim la concurenta.
Cat despre nebunia celor de la Dacia puteti vedea mai jos exact ceea ce a declarat Xavier despre masina chinezeasca care se vinde in Europa sub brand-ul Dacia cu 15.000 euro mai scumpa decat in China.
“It’s a philosophy that we have shown with the Spring [EV], which weighs 975kg, and intend to stand behind in future. That is a car that is driven an average of 25 miles a day at an average speed of 18mph. There’s no need for a big, heavy battery or a powerful motor.”
“It doesn’t make sense. It’s insanity to allow people to build two-, three-tonne vehicles that are occupied by one person and which drive just 35 miles a day.”
Autorul greșește. Directorul Dacia anticipează momentul când statele vor pune o taxă pe EV. Taxa va fi în funcție de greutatea mașinii. Subiectul este deja dezbătut în țări cu apă caldă.
Sa te vedem noi atunci cand vei pleca la tara cu CFR-ul care face 500 de km in 12 ore! Si apa calda avem si in Romania!
Prin urmare TOATE electricele facute sub brandul Renault ( autoturismele , nu mopedul cu acoperis Twizy) sunt , dupa logica lui INUTILE!!!!
Doar fraierii isi iau electrica!
Nici o tara – nici macar cele mai dezvoltate – nu pot sustine tehnic, un numar mare de EV-uri!
State din SUA le cereau cetatenilor cu EV – care acum sunt putini! – pe cat posibil, sa nu il mai foloseasca, pt ca nu face fata grila de energie :)))
Si voi credeti ca RO poate sustine asa ceva…?!
Apoi …ce te faci cand vine frigul ?! “Felicitari” – tocmai ai pierdut 30% autonomie instant!
De infrastructura nu mai zic nimic haha
Tot în SUA sunt state care recomandă pentru deținătorii de vehicule electrice să aibă în garaj o mașină cu motor cu ardere internă ca backup în special iarna. Cum sună asta? La tehnologia actuală mașinile electrice sunt cea mai mare miștocăreală tehnologică din istoria omenirii. S a mutat poluarea din stradă în ciclul de fabricație, iar dezmembrarea bateriilor electrice după expirarea duratei de viață înseamnă costuri și dezastru ecologic. Deocamdată statele dezvoltate, din motive economice mai întâi caută un stat corupt precum Bangladesh sau China și externalizează problemele de mediu acolo. Altfel dormiți liniștiti, FNI lucrează și nato ne apără.