In anumite tari din Europa incepand cu luna octombrie pretul pentru fiecare kwh consumat urmeaza sa fie mai mare cu 80% fata de pretul din prezent, adica cei care au masini electrice vor avea cel mai mult de suferit.
Conform britanicilor de la RAC, daca pretul creste asa cum a fost anuntat la peste 84% fata de cel din prezent pentru a parcurge o distanta de 640 km masina electrica va avea un cost mai mare cu 99 de Lire Sterline fata de costul alimentarii unei masini pe benzina.
Pretul unui litru de benzina costa acum in Marea Britanie 1.70 litre, adica echivalentul a 9.6 RON, insa alimentarea unei masini de clasa compacta cu benzina urmeaza sa devina pe aceeasi distanta mult mai ieftina.
Pretul pentru 1 kwh in Marea Britanie urmeaza sa creasca pana la 84p sau 4.87 lei, iar alimentarea unei masini electrice cu o baterie de 64 de kwh va avea un cost mai mare cu 560 lei fata de cel al unei masini pe benzina.
Singurii care sunt fericiti sunt cei care locuiesc la casa si care au propriul lor sistem de panouri fotovoltaice, sistem care din pacate la o putere de 15 kwh are un pret de peste 25.000 euro.
Aceasta marire a pretului pentru fiecare kwh consumat are mari sanse sa fie si in Romania daca tinem cont de faptul ca hidocentralele au o productie mica pentru ca este seceta, centrala de la Cernavoda are de cateva zile un reactor oprit, iar Mintia Deva nu produce energie pentru ca Romania vrea sa o vanda!
This also applies to cheaper cars, with Mr Dennis adding: “A full charge of a typical family-sized electric SUV will cost 84% more from October than it does under the current cap.”
E nasol rău din octombrie. Deocamdată eu încarc cu 68 de bani pe KWh și parcurg 100 de km cu aproximativ 10 lei. Cei care au panouri fotovoltaice încarcă gratis.
Așadar mașina electrică este doar pentru cei care o pot încărca la preturi decente. Când n-o să mai fie economic o să o vând.
La cine? Si la ce pret?
La cei cu panouri. La preț bun, istoric vorbind. Mașina electrica își menține cel mai bine valoarea din toate variantele.
Da ,nu știu cum calculează ei dar eu la Spring am consum de 10kwh/100km deci și cu aproape 5 lei/kwh tot va fi 50 lei in loc de 72 de lei pt a rula 100km,cat ar lua o benzinara in oraș care consuma 8% la prețul de 9 lei/L.Daca creștem viteza ambele mașini vor consuma mult mai mult.La viteza mica, constanta,la drum lung și unele fosile pot ajunge să scadă spre 5L/100 dar și electricele pot mai jos.In cel mai rău caz se vor apropia dar nu vad cum sa fie mai scump.Pai când va creste prețul la curent cu 80% la combustibil nu va creste ?Nu aveți poate idee cat curent consuma o rafinărie…Și de ce mă rog exemplul cu panourile de 15kwh?Eu am nevoie de 2,5kwh la încărcătorul de 10A.Vara ,de când ajungi acasa și pana se face noapte mai prinzi minim 4 ore de lumina adică încarci 8Kwh(daca nu ai stocare in baterii,pt panouri,ca sa încarci din ele și noaptea).Adică poți face cam 80 km a doua zi…Nu gratis imediat dar daca panourile se amortizeaza in 5 ani mai rămân măcar inca pe atât pt economii !
Compara consumul cu o tigaie la fel de mică !
pai cred ca a comparat deja cu o tigaie mică. tigaile mari consuma peste 10 în oraș
Dacă Spring o putem numi masini…
Articolul pare scris de cineva care dorește să descurajeze achiziția de mașini electrice !