Actualul PEUGEOT 3008 este un best-seller care a fascinat peste 1.320.000 de clienți din 130 de țări în ultimii 7 ani.
PEUGEOT s-a angajat să ofere o gamă completă de vehicule electrice începând din 2025, iar 100% din vânzările mărcii în Europa vor fi electrice până în 2030. PEUGEOT intră într-o nouă eră odată cu lansarea noului E-3008.
PEUGEOT E-3008 este primul model care utilizează noua platformă STLA Medium de la Stellantis, care duce marca laun nivel superior. Această platformă inovatoare a fost concepută pentru oferirea celor mai bune performanțe din clasa sa în raport cu cele mai importante criterii pentru clienți : autonomie (până la 700 km), timp de reîncărcare (30 de minute), plăcerea de a conduce, performanțe, eficiență, servicii și funcții conectate (Planificator de călătorie, Încărcare inteligentă, Vehicul pentru încărcare, Plug&Charge și actualizări Over The Air).
Next-Level PEUGEOT E-3008 va fi produs exclusiv la uzina Sochaux din Franța și va fi comercializat începând cu luna februarie 2024.
Gama se va baza pe două niveluri de echipare, Allure și GT, cu 3 pachete de opțiuni pentru simplificarea selecției și trei motorizări complet electrice: 210 CP, 230 CP Long Range și 320 CP Dual Motor (tracțiune integrală). Vor fi disponibile și motorizări hibride, în funcție de piață.
INTERIOR
Un ecran panoramic HD de 21 inci, plutitor și curbat, care combină afișajul head-up cu ecranul tactil central Echipele PEUGEOT au decis să combine două dintre cele trei elemente fundamentale ale i-Cockpit®, head-up display și ecranul tactil central de dimensiuni mari.
Acestea sunt acum integrate într-un ecran panoramic curbat, format dintr-un singur panou de înaltă definiție, de 21 inci, care se întinde de la capătul stâng al panoului de bord până la consola centrală.
Acest ecran panoramic plutește deasupra panoului de bord. Efectul de „plutire“ este accentuat de iluminarea ambientală cu LED, a cărei sursă se află sub ecran. Poziționat pentru ergonomie optimă, ecranul panoramic de 21 de inci este ușor curbat spre șofer, rămânând în același timp perfect accesibil pentru pasager. Prin urmare, ecranul digital mare și de înaltă calitate combină două funcții cheie ale PEUGEOT i-Cockpit®:
– În partea stângă a ecranului panoramic, panoul de instrumente reunește toate informațiile legate de condus (viteză, putere, asistență la condus, flux de energie) deasupra volanului compact.
– În partea dreaptă a ecranului panoramic, în centrul panoului de bord, secțiunea cu ecran tactil este accesibilă atât șoferului, cât și pasagerului. Aceasta poate fi utilizată pentru gestionarea sistemelor de încălzire/climatizare, navigație, media/conectivitate etc.
MOTOARE SI BATERII
Proiectat încă de la început ca model electric, noul E-3008 beneficiază de o gamă de 3 propulsoare complet electrice cu emisii zero (ciclul WLTP în curs de omologare) pentru a răspunde tuturor necesităților clienților.
– Autonomie 525 km, tracțiune pe 2 roți, 210 CP/157 kW,
– Două motoare cu autonomie 525 km, tracțiune integrală, 320 CP/240 kW,
– Long Range cu autonomie 700 km, tracțiune pe 2 roți, 230 CP/170 kW.
Noua generație de motoare sincrone cu magneți permanenți oferă mai multă putere și o eficiență superioară. Versiunile cu tracțiune pe 2 roți oferă 157 kW (343 Nm) sau 170 kW (343 Nm).
Versiunea cu tracțiune integrală şi două motoare oferă un total de 240 kW (157 kW-343 Nm în față și 83 kW-166 Nm în spate).
Motorul electric este fabricat și produs de către asocierea STELLANTIS-NIDEC din Trémery (Franța).
Bateria litiu-ion cu voltaj înalt de 400V, cu o compoziție chimică NMC (nichel, mangan și cobalt), este amplasată sub podeaua vehiculului și alimentează motorul electric pentru tracțiune.
Ceilalți consumatori electrici (lumini, infotainment etc.) continuă să fie alimentați de o baterie de 12V, alimentată la rândul ei de bateria de voltaj înalt prin intermediul convertorului.
Există trei definiții tehnice (ciclul WLTP în curs de omologare) ale bateriei de voltaj înalt:
– Autonomie de 525 km cu 73 kWh,
-Două motoare cu autonomie de 525 km cu 73 kWh,
– Autonomie extinsă la 700 km cu 98 kWh.
Managementul termic al bateriei utilizează lichid de răcire circulant pentru asigurarea unei încărcări ultra-rapide, autonomie optimizată și durată de viață mai lungă.
Pompa de căldură contribuie, de asemenea, la confortul termic al pasagerilor, economisind în același timp energia bateriei. Bateria este garantată pentru 8 ani (sau 160.000 km) la 70% din capacitatea sa de încărcare.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
1. Bateria e bazată pe tehnologia care arde până la venirea pompierilor și mult după schimbul trei.
2. Peugeot moare de grija clienților, ultimele modele lansate beneficiind de protecție adult de 76%, în zona de protecție Dacia.
Nu ati spus pretul, partea ce ne intereseaza
Si eu il cautam! Tesla Y porneste de la aprox. 40.000€ dupa subventii
47240-12000 egal 35240 euro
35240 de euro ….daaaa…..dacă ești un român șpăgar,evazionist , ețc , nu e o problemă pentru tine ,altfel e exagerat de mult pentru veniturile unui om obișnuit din România .