Stellantis a prezentat astazi in premiera primele detalii referitoare la cea mai moderna masina compacta electrica din Europa.
Aceasta este bazata tehnic pe gama 308 si devine concurentul direct al lui Renault Megane E-Tech care urmeaza sa fie comercializat si in Romania.
Standard vin cu faruri Matrix LED şi stopuri full LED. Un nou model de jantă aerodinamică de 18 inchi, din aluminiu, a fost dezvoltată pentru a spori autonomia. Alte diferențe exterioare vizibile în afară de insigne nu se anunţă şi nici nu se observă.
Un nou motor complet electric va fi lansat pe aceste modele. Produce 156 CP și 260 Nm de cuplu (disponibil de la 0 km/h) pentru o reacție imediată.
Cutia de viteze specifică poate optimiza autonomia, menținând în același timp un nivel ridicat de performanță cu o capacitate de răspuns specifică motoarelor electrice.
Bateria este, de asemenea, de nouă generație, una de înaltă tensiune de 54 kWh cu o nouă chimie (80% nichel, 10% mangan şi 10% cobalt), care funcționează la 400 volți și permite o autonomie de peste 400 km conform WLTP.
Noul Renault Mégane E-Tech Electric 2022 are deja probleme tehnice
Eficiența a fost o preocupare majoră pentru ingineri, deoarece eforturile combinate în ceea ce privește motorul, bateria, aerodinamica (optimizarea părții frontale și a caroseriei), optimizarea greutății (platforma EMP2) și reducerea pierderilor de la frecare (prin folosirea de anvelope de clasa A), toate au făcut posibilă atingerea unui consum mediu de energie remarcabil de scăzut: 12.7 kWh la 100 km, numit un etalon în rândul vehiculelor 100% electrice din segmentul C.
Încărcătorul trifazat de la bord vine standard și are o putere nominală de 11 kW. Bateria suportă şi încărcare rapidă cu până la 100 kW (20-80% în mai puțin de 25 de minute).
Pentru a gestiona cât mai eficient consumul de energie, șoferul își poate selecta modul de conducere (ECO, NORMAL și SPORT) și chiar, datorită modului BRAKE, poate crește decelerația atunci când pedala de accelerație este eliberată, pentru a optimiza recuperarea energiei.
La interior oferă cea mai recentă generație a PEUGEOT i-Cockpit, cu bord digital, volan compact şi încălzit, alături de un monitor central de 10 inchi, cu meniuri specifice pentru unitatea de propulsie.