Se pare ca toate sanctiunile aplicate dealerilor si a industriei auto din Rusia nu prea au efect in viata reala.
Pur si simplu, dealerii BMW din Rusia au ales sa nu mai aduca masini direct din Uniunea Europeana, ci din Asia, America Latina si Dubai.
BMW stie acest lucru si tace pentru ca profitul marcii este si mai mare fata de situatia importului direct din Germania, plus ca transportatorii si firmele de brokeraj au la randul lor un profit mult mai mare.
Cei 12 dealeri BMW din Moscova continua sa vanda masini NOI care din pacate nu au garantia oficiala BMW. Daca se strica ceva, drumul pieselor este de peste 12 luni pana in Rusia, moment in care acesti dealeri BMW prefera sa dea la schimb cate o masina chiar si 1 an doar sa nu-si piarda clientii.
In aceelasi timp, exista clienti care merg in Dubai sau EAU de unde achizitioneaza direct masini BMW care ulterior ajung in Rusia prin Armenia, Kazakstan sau din India via China-Mongolia.
Rusii sunt atat de disperat sa-si cumpere masini noi BMW incat platesc din start 30% mai mult doar ca masina sa ajunga cat mai repede, fiind intalnite cazuri in care rusii au cumparat masini BMW din Argentina sau Brazilia fara sa tina cont de distanta de peste 15.000 de km pana in Rusia.