Si raspunsul corect este pentru ca Rabla este de faptu un discount oferit GRATUIT de catre stat importatorului Suzuki in Romania.
Insa, pentru a intelege acest fenomen am decis sa facem o mica comparatie cu pretul unui Suzuki S-Cross Strong Hybrid 140V in versiunea de top Luxus care se vinde in Romania cu un pret FARA RABLA de 32.380 euro, pret fara nici un discount insa cu TVA.
Peste granita, vedem ca aceeasi masina in configuratia S-Cross 1.5 Hybrid 6AGS 4WD GLX Panorama non-BSM care are mai multe dotari decat cea din Romania, se vinde cu un pret de 30.001 euro TVA inclus.
Concluzia este ca Suzuki a preferat sa creasca pretul pentru piata din Romania pentru ca stia ca are reducerea Rabla data de stat, in timp ce un Ungaria unde nu exista acest program masina are un pret corect de vanzare.
Realitatea crunta pentru romani este ca programul Rabla nu este pentru clientul final, ci ajutor pentru dealer care creste artificial pretul pana la nivelul celui din Europa Centrala si de Est.
Un pret corect pentru acest model cu RABLA inclusa era de 26.900 Euro! Nu de 29.500 euro cum este ele acum in Romania.
Test Drive cu Kia Sportage NQ5 1.6 T-GDI 180 CP 7-DCT 2WD Urban MildHybrid 2022