In Romania se tot incearca fortarea electrificarii parcului auto, insa cei care fac aceste miscari extrem de neproductive pentru industria auto uita de faptul ca Romania se afla in Europa de Est, zona unde masina electrica este un esec pe toata linia.
Si cel mai bun exemplu este in Polonia, cea mai puternica economic tara din Europa de Est unde polonezii de rand refuza sa renunte la masinile diesel sau hybrid.
DE CE SE TEM ROMANII CAND VORBIM DE ELECTRICE?
In primul rand acestia mizeaza totul pe ajutoarele sociale de tipul RablaPlus care sunt singurele care pot ajuta la vanzarea propriu-zis pentru ca masinile electrice sunt cu 40-50% mai scumpe decât cele pe benzina. Prin urmare, stimulentele guvernamentale rămân unul dintre principalii factori pentru alegerea unui vehicul electric.
Pierderi masive la revanzare, zona unde masinile electrice se depreciază și devin aproape imposibil de vandut SH pentru ca nici un sofer nu vrea sa preia costul de inlocuire al bateriei sau al unui motor electric care face ca masina EV stricata sa coste real doar 1 euro daca nu este reparata.
Si in final, exista in continuare lipsa unei retelei de chargere cu puteri maxime de peste 50 kw, statii care sunt doar in marile orase.
Adica, sa pleci constant cu masina electrica pe autostrazile din Romania devine realmente o mare problema pentru ca pierzi timp si bani in comparatie cu orice masina diesel chiar si de generatie veche.
Care sunt principalele probleme ale masinii electrice pe piata din Romania in 2023?