Una dintre cele mai ciudate situatii ale industriei auto este deprecierea extrem de mare a unor modele extrem de scumpe la achizitie.
Un exemplu clar este gama Mercedes Clasa A W 176 construita in perioada 2012-2018, masina care avea un pret de achizitie de noua de peste 30.000 euro intr-un nivel de echipare mediu.
Ei bine acesta masina se vinde acum sub 7.000 euro cu o motorizarea diesel 1.5 dCI de origine Dacia.
Succesul lui A160 CDI si A180 CDI pe pietele din Europa reprezinta acum o scadere a valorii extrem de mari in 2021.
Pe langa faptul ca modelele Mercedes Clasa A W 176 au motorizari Dacia, calitate de fabricatie si nivelul de echipare de baza face ca pretul real de revanzare al sau sa fie mult mai mic si decat al unei Dacia Sandero II cu aceeasi motorizare.
Aceasta ciudatenie a pietei auto din Germania inseamna ca modelul Mercedes Clasa A are probleme de fiabilitate, are costuri reale de intretinere foarte mari, fiabilitate reala conform DEKRA, majoritatea modelelor A180 CDI sunt echipate standard ( cu mult mai putine decat ce ofera Dacia Sandero de top), costuri fixe cu piese consumabile foarte mari pentru ca este un Mercedes.
Exact din aceste considerente toate modelele Mercedes Clasa A W 176 au preturi din ce in ce mai mici, iar modelele Dacia Sandero sunt extrem de mari chiar si in Germania.