Fanii electrificarii fortate a Romaniei nu inteleg de ce masinile electrice nu se vand cu succes, acestia reamintind obsesiv de reducerea RablaPlus data de stat.
In realitate, in afara de Dacia Spring, masinile electrice cu baterii de peste 70 kwh au preturi reale de peste 60.000 euro, iar mult promovatul VW ID.5 Pro cu bateria de 77 kwh ajunge sa fie comercializata in Romania cu un pret de peste 66.000 euro.
De partea cealalta, vedem cu aceeasi companie Porsche Romania vinde un Audi A4 S Line 50 TDI quattro NOU NOUT cu motorul diesel V6 TDI MHEV de 286 CP si cutia ZF8 Plus cu un pret cu aproape 10.000 euro mai mic decat cel al lui VW ID.5 Pro.
Nu credem ca exista un client de masina noua din Romania care vrea sa plateasca o suma exorbitanta pentru o masina electrica care nu poate merge nici macar 350 de km pe autostrada cu o singura incarcare, in detrimentul unei berline premium Audi A4 diesel de aproape 300 CP.
Si da, noul Audi A4 S Line 50 TDI quattro nu are cutia S-Tronic care are probleme serioase de fiabilitate, gama 50 TDI avand cutia ZF8 cu convertizor de cuplu extrem de fiabila in timp.
Un Audi A4 S Line 50 TDI quattro poate merge in regim de autostrada peste 900 de km cu o singura incarcare, pretul motorinei fiind in ultimele doua luni intr-o continua scadere.