Dacia a devenit o marca realmente premium daca ne uitam putin la ofertele din Romania in 2023, asta si daca facem o comparatie de preturi cu ceea ce vedeam pe aceeasi piata in anul 2019.
Acum, Duster a mai primit un facelift si a dus masina romaneasca pe mandrele unor preturi exagerate, respectiv un Duster cu toate dotarile depasind limita de 30.000 euro TVA inclus.
Insa, Dacia se pare ca aplica regula DUBLULUI STANDARD cand vine vorba de clientii din Romania pentru ca Dacia vinde un Duster Essential TCe 90 cu garantie si fara rabla cu un pret cu 2.750 euro mai mare pentru ROMANI decat pentru clientii din Ungaria.
Masina de fata este un Duster Essential TCe 90 fara GPL, insa cu dotari decente precum Aer Conditionat, ESP, geamuri electrice etc, masina care nici macar nu se regaseste in lista de preturi din Romania.
Aici, daca configuram aceeasi masina trebuie sa luam motorul cu GPL ( instalatia Landi Renzo fiind o rusine pentru imaginea italinilor pentru ca are foarte multe probleme tehnice), pretul final fiind de 17.750 euro TVA inclus.
In Ungaria aceeasi masina Duster Essential TCe 90 are un pret de 14.672 euro cu TVA-ul din Romania de 19%, adica masina romaneasca construita la Pitesti se vinde cu 3.078 euro mai mult decat pentru vecinii din Ungaria.
Este incredibil cum cei de la Dacia Romania nu mai vor sa vanda versiuni ieftine, acestia aruncand in fata DISCOUNT-ul Rabla Clasic care este un avantaj doar pentru producator si dealeri, nu si pentru clientul final.
In Romania, fara transport si asigurare pana in Ungaria cu Rabla Clasic inclusa un Duster de baza trebuia sa fie vandut cu maxim 11.000 euro!
Vezi lista de preturi si stocurile Dacia Ungaria AICI ( nu uitati sa scadeti TVA-u lor de 27% si sa-l puneti pe al nostru de 19% la achizitia pentru Romania).
Mai jos vezi dotarile oferite standard pentru cel mai ieftin Duster din Ungaria:
16″ steel wheels STEEL design: silver gray; Cooling grille with white decoration, white logo; Decorative elements are the air intakes around: steel grey; Textile upholstery: DAPPLE; ABS anti-lock braking system with AFU emergency brake assist; ESC electronic stability control system with CSV understeering controller and ASR traction control; Hill start assist system; Driver and passenger side airbag (can be deactivated on the passenger side); Front side airbags (head-chest); Curtain airbags; ISOFIX fastening system at the rear end at meetings; Electric power steering with variable assistance; Height and depth adjustable steering wheel; Dacia LED light signs front and rear (daytime running lights); LED dipped headlights with automatic switch-on; Tinted glass; From the inside by hand adjustable exterior mirrors; Heating and ventilation with internal air circulation; Central locking with remote control; Electronic power windows at the front; Speed limiter; Tire pressure control system; 1/3 – 2/3 split seat backrest in the rear seat row; Dacia Plug&Music: MP3 DAB radio with 2 USB and Jack inputs, Bluetooth® hands-free, 4 speakers, controls under the steering wheel; AIR CONDITIONING package (manual air conditioning); Spare wheel.
Visul romanilor de a conduce masini bune si ieftine a apus undeva prin 2017 cand Dacia inca producea masini decente cu preturi foarte bune de achizitie.
Acum, la inceput de 2023 am configurat un Duster nou care a primit si dotari optionale si am ajuns la un pret socant de mare pentru o masina romaneasca low-cost de peste 30.000 euro TVA inclus.
Unde ati vazut voi ca Dacia Duster depaseste 30 000 euro ??? Cu toate optionalele si aici scriu si de scut motor, cutie etc 26 000 eur …
Am urmarit mai multe stiri de la voi si sincer nu prea aveti treaba cu domeniul auto. Nu stiu de unde va tot interesati dar cum am mai scris, lasa ti masinile ca nu sunt de voi.
https://autolatest.ro/wp-content/uploads/2023/03/sir78t.jpg.webp
Un motiv întemeiat să nu mai cumpărăm nici odată mașinile de la Mioveni
DE CE ! Pentru că n România Nu și ar mai lua , Nimeni așa ceva i ar in Ungaria se fabrică SUZUKI ! Ori ungurii țin cu Industria lor , doar Prețul să i Convingă și faptul că DUSTER e mai Mare ca spațiu interior , decât SUZUKI , Vitara , Swift etc .
Nu pot să nu remarc că în Ungaria preturile sunt în moneda națională (HUF = forinți), pe când în România preturile sunt în euro. Oare de ce?!
Nu conteaza!
Se face conversia in trei secunde!
Banii tot aia sunt 🙂
Banii nu sunt aceeași. Cursul valutar la care cumperi mașina nu este același cu BNR.
Cursul este corect si exact din ziua in care a fost publicata stirea!