In urma interviului de lansare productie Bigster de la Pitesti sefii Dacia spun ca noul Bigster face parte din segmentul SUV C, adica este direct concurent pentru VW Tiguan, Toyota RAV4, Ford Kuga sau MG HS fara a uita a mentiona ca Bigster nu este nimic altceva decat un Duster cu ampatament marit.
Iar daca Duster 3 utilizeaza aceeasi platforma tehnica cu Renault Captur, nu putem decat sa tragem concluzia ca si Bigster este o masina SUV/crossver de clasa mica pentru ca un Captur este de fapt un Clio cu o caroserie mai mare.
Din pacate pentru muncitorii romani uzina nu mai este in subordinea Renault ci Horse care are actionari precum Aramco Arabia Saudita si Geely China.
O noutate este motorul 1.8 hybrid HR18 Horse care ofera doar 100 CP, motor mai slab ca performante chiar si decat cel vechi cu 3 pistoane 1.0 TCe care pe GPL ajunge sa atinga 107 CP conform testelor pe standul dyno.
Motorul HR18 se vinde doar cuplat la cutia multimodala cu 4 trepte, cutie E-Tech care deja are cateva rechemari pentru probleme cu unul dintre motoarele electrice integrate.
Nu contestam faptul ca Bigster este un Duster mai avansat, insa pretul care poate ajunge la 32.000 euro este de segment SUV C unde deja Ford ofera o Kuga 2.5 Hybrid de 200 CP sau MG un HS de 170 CP cu toate dotarile standard la mai putin de 30.000 euro.
Conform ultimelor date ACEA cea mai vanduta masina Dacia este Sandero, model produs in uzinele Renault din Africa.
Si daca nu stiati care sunt masinile SUV de segment C am atasat o imagine cu acestea pe piata din Europa:
Salut, dă-mi voie sa contest faptul că virgula Captur este de segment c. Daca nu e Duster, nu poate fi nici Captur. Unde mai pui că Nissan are si Qashqai si X-Trail! Pe bune??