Se pare ca actuala criza a semiconductorilor a dus la o criza dupa marele profit din partea constructorilor din Franta si Germania care au crescut preturile pentru a amortiza pierderile din anii pandemici 2020 si 2021.
Rezultatul este unul vizibil cel mai bine in Romania unde banalul Logan fara GPL, fara cutie automata sau dotari precum senzorii de parcare sau camera video pentru marsariere a ajuns sa fie comercializat cu un pret de aproape 16.000 euro.
De partea cealalta a baricadei vedem cum varianta de baza a lui KIA Ceed facelift 2023 se vinde in aceeasi Romaniei cu un pret de 16.900 euro TVA inclus.
Diferenta este ca masina celor de la Kia are standard mult mai multe dotari decat Dacia, iar sub capota se afla un motor 1.0 T-GDI de 120 CP, nu unul de 90 CP cum vedem la masina fabricata la Pitesti.
Critica adusa celor de la Mioveni nu este pentru produsul propriu-zis care ramane best-buy in Europa, ci de pretul crescut artificial pentru piata din Romania unde un Logan pe benzina fara GPL costa in 2019 doar 8.000 euro TVA inclus.
Se pare ca marja de profit pentru fiecare Logan III vandut este atat de mare incat vanzarile marcilor Renault sau Nissan in Europa nici nu mai conteaza, motiv pentru care Renault si Nissan ofera masini electrice mult prea scumpe pentru europeanul de rand.
Noua marca Dacia cu noua sigla lansata anul acesta este de fapt noua marca Renault, o marca buna pentru europeanul de rand cu masini spatioase si cu un design atragator.
Problema francezilor este cate un Ceed fabricat tot in Europa sau un Stonic de Coreea care sunt masini mult mai bune, mult mai bine fabricate, cu motoare mult mai puternice si care au si o garantie reala de 7 ani!
Cat despre dotari la interior si siguranta in caz de accident nu mai vorbim pentru ca o Kia Ceed 2023 vine echipata standard cu urmatoarele dotari:
Încărcător USB pe consola centrală
Indicator nivel scăzut lichid de parbriz
Sistem de asistare pentru menţinerea centrului benzii de rulare (LFA – Lane Following Assist)
TPMS (High Line Indirect Type)
Sistem monitorizare şi avertizare atenţie şofer (DAW cu avertizare pornire vehicul anterior)
Sistem de limitare a vitezei (MSLA – MANUAL SPEED LIMIT ASSIST)
Încărcător USB
Computer de bord
Scaun şofer reglabil pe înălţime
Banchetă spate cu spătar fracţionat 60%-40%
Sistem de asistare pentru evitarea coliziunii frontale cu automobilul sau pietonul din faţă (FCA – Forward Collision-Avoidance Assist) (sistem bazat doar pe cameră)
Airbag-uri laterale (pentru scaunele față) și tip cortină (pentru scaunele față și spate)
Sistem de imobilizareSupervision Cluster 4.2″
Radio RDS + DAB display de 8.0″
Senzor parcare spate
Cameră video pentru marșarier
Bluetooth cu recunoaștere vocală și Voice recognition
Sistem de asistare pentru menţinerea benzii de rulare (LKA – Lane Keeping Assist)
Discuri de frana (spate) – 14″
Sistem asistare fază lungă (HBA – High Beam Assist)
Cheie pliabilă cu închidere/deschidere de la distanţă
Avertizare scaune spate – Rear Seat Aalert (fără senzor)
Claxon bitonal
Pilot automat
ABS (Sistem antiblocare frâne/Anti-Lock Braking System) + ESC (Control electronic al stabilităţii/ Electric Stability Control) + HAC (Control asistare coborâre pantă/Hill Assist Control)
s s
Haideți sa nu exageram! Chiar vă rog! Și nu o spun doar că sunt român, dar Renault-Dacia chiar face mașini bune, deși poate nu are așa de multe dotări sau eu mai știu ce briz-brizuri
Frățioare, tu ai condus MAȘINI vreodată? Mașinile franțuzești sunt cunoscute ca fiind scumpe la întreținere…
Nu putem compara o mașină koreană cu ce oferă românii.Korea la ora actuală oferă cel mai bun preț-calitate.Gândiți-vă doar ce oferă Samsung pe piată în comparație cu cinNu au concurenți în dreptul cllitate-preț
Kia face printre cele mai fiabile mașini de pe piata ”’este aproape de Toyota ”pe când Renault cam cele mai proaste !!Înafara de preț ‘aceste doua mașini nu au nimic comparabil !!!cine nu a condus o Kia nu știe despre ce este vorba ”’il invit sa facă o testare ‘
De Europa a mai rămas doar numele. În rest produse îndoielnice și foarte scumpe, servicii exagerat de scumpe, preturi la energie fără concurenta!!!, politici sociale în folosul celor superbogati. Noroc cu turismul din unele tari europene. Despre Dacia, în primul rand tabla de conservă la caroserie, materiale de finisaj de calitatea a 4a,optionale limitate și scumpe. Motoarele nu ar fi asa rele, dar și aici este loc de mai bine. Dacă vom merge pe calea mioritica și vom accepta fără cartiere orice ni se oferă-apropo de un comentariu ca cei de la Kia oferă brizbrizuri înseamnă că cel ce spune aceasta aberație habar nu are de elementele de siguranță activa și pasiva la un autoturism, și că de fapt dorește din fals patriotism local să bage gunoiul sub preș și capul în nisip!