Dacia construieste in Romania peste 330.000 de automobile in uzina de la Mioveni-Pitesti, insa daca Romania nu are de gand sa construiasca autostrada Pitesti-Sibiu marca franceza urmeaza sa se retraga din Romania.
Mai mult decat atat Dacia construieste de mai bine de 10 ani masini in Pitesti, iar cei peste 10.000 de angajati de la Mioveni urmeaza sa fie concesdiati.
Uzina principala a celor de la Dacia este cea din Tanger-Maroc unde se construiesc anual peste 250.000 de masini Dacia, insa capacitatea uzinei din Maroc este de peste 500.000 de unitati.
Avantajul uzinei din Maroc este amplasarea sa la doar 14 km fara de Spania tara care are o infrastructura de top, iar timpul real de transport al unei masini din Maroc pana in Franta este de 12 ore.
O masina Dacia construita la Pitesti ajunge cu trenul in peste 3 zile pe pietele din Europa de Vest pentru simplu fapt ca Pitestul nu are o autostrada care sa lege orasul de Sibiu, iar tronsonul Deva-Arad este inca intr-un santier in lucru.
„Dacă este după 2020, costurile vor fi în continuare mari, România nu va trimite mesajul corect către Renault deoarece toate proiectele de infrastructură derulate până acum au avut foarte mari întârzieri.
Şi în Slovacia a existat o problemă cu autostrăzile la fel şi Ungaria şi Polonia, însă toate aceste ţări au luat măsurile necesare şi infrastructura a evoluat. Dacă România nu face nimic în acest sens, nu va transmite un mesaj bun investitorilor”, avertizează şeful Dacia.