In ultimii doi ani Toyota a devenit importatorul numarul 1 in Romania, iar cele mai vandute modele sunt cele cu transmisii CVT pentru ca sunt modele hibird.
Si daca tot avem un volum al vanzarilor atat de mare, trebuie spus ca masinile Toyota au o fiabilitate de top, insa exista si cazuri in care costurile de reparatie sunt atat de mari incat anumite modele ajunge direct la fier vechi.
Si aici nu vorbim de celebrele Lexus RX450h sau IS300h care, atunci cand au probleme cu motorul sau transmisia sunt atat de scump de reparat incat ajung la dezmembrari, ci de modelele Toyota de volum.
Si poate cele mai costisitoare elemente ale unei Toyota Hybrid sunt celebrele transmisii CVT si eCVT care nici macar nu se pot repara in Romania pentru ca nu exista piese de schimb, acesta fiind inlocuite complet.
Sunt foarte multi clienti de Toyota care se plang in tarile cu apa calda de faptul ca Toyota cere si 7.000 euro pentru o asemenea cutie, singura lor sansa fiind achizitia unei cutii SH din dezemebrari.
Vedeta japonezilor este cutia P710 CVT care se monteaza pe gama RAV4 Hybrid din 2018, cutie care are integrata in era doua motoare electrice care anuleaza celebrele conuri cu benzi de otel tipice unui CVT traditional.
Modelul RAV4 Prime are o alta cutie care se numeste P810 CVT care este capabila sa fie sincronizata si cu motorul electric de pe puntea spate al versiunii PHEV.
CE SE STRICA LA ACESTE CUTII?
Cea mai mare problema a unei cutii CVT este supraincalizarea componentelor sale fara ca sistemul de racire sa faca fata, moment in care apar uzuri care duc la distrugerea cutiei fara drept de apel.
Americanii spun ca transmisia CVT are cel mai mult de suferit atunci cand mergi pe autostrada vara, moment in care apare aceasta supraincalzire, situatie total opusa cand ne uitam la o cutie cu convertizor de cuplu care are o recire optima la viteze de autostrada.
Utilizatorii de cutii CVT Toyota nu merg sa schimbe uleiul la un interval de 50.000 km asa cum spune producatorul, rezultatul fiind o uzura prematura a intregii cutii.
Atentie la gama Yaris eCVT care utilizeaza cutia K311 CVT, aceasta avand deja cateva rechemari in service, pretul unei asemenea transmisii fiind de peste 5.000 de euro ca piesa aftermarket.
Toyota are probleme tehnice cu transmisia Direct Shift-CVT montata pe modelele Corolla Hybrid
Toyota are probleme cu transmisia e-CVT montata pe modelele Hybrid
Pai ați făcut o afirmație ca nu sunt fiabile cutiile CVT, apoi veniți și spuneți ca posesorii de Toyota nu-si fac schimbul de ulei la timp. QED.
Nici mama cutiilor cu convertizor nu rezistă prea mult, dacă nu le schimbi uleiul la timp.
Personal, detin 2 japoneze Honda identice, ambele cu cutii CVT, cele cu conuri, 192.000 km si 133.000 km, absolut nici o problema la cutie vreodată.
Cutia CVT da singură semne când necesita schimb de ulei, nici nu trebuie sa tii cont de timp sau km parcursi, dar asta nu o poate ști un jurnalist care n-a avut niciodată pe termen lung astfel de cutie. Posesorii știu și simt când e ceva în neregula cu cutia, fix când apar simptomele, trebuie făcut schimbul de ulei.
Asta spun specialistii!
Noi doar ne-am permis sa-i citam 🙂
Care sunt semnele că o cutie cvt te lasă? Am Toyota chr ,78.000 km la bord și după drum lung, cu multe opriri la schimbarea în modul P se aude un fluierat. Cred că tb schimbat uleiul. Dar cei de la reprezentanta au spus că totul e ok. Fluieratul se aude numai după drum lung. A mai pățit cineva așa ceva?
Unii e haterii că așa vor ei..nu auto la prostie??????