In timp ce Parlamentul European si Comisia Europeana au votat legea prin care este interzisa vanzarea de masini pe benzina si diesel din 2035, realitatea de pe teren este complet diferita.
Organismul Curtea Europeana de Conturi a dat publicitatii un comunicat in care arata clar ca Europa nu este pregatita a trece la masina electrica din 2035 chiar daca se apuca de acum de constructia de fabrici de acumulatori.
Acestia spun ca in prezent China detine 76% din productia de acumulatori auto cu garantia ca vor creste in anii urmatori aceasta capacitate pana la un nivel la care nici macar Tesla nu poate concura.
Curtea Europeana de Conturi spune ca UE nu trebuie sa ajunga sa depinda de China cum o face de Rusia la capitolul import de gaz natural, respectiv UE importa acum 87% din litiu din Australia, 80% din magan din Africa de Sud si Gabon si 68% de cobalt din Congo.
40% din resursele de grafit provin exclusiv din China care doreste sa-si protejeze industria auto locala in detrimentul celei din Europa.
Tinand cont de aceste cifre, viitorul masinii electrice Made in UE pare sumbru, respectiv UE trebuie sa permita in continuare vanzarea de masini pe benzina si diesel Euro 7 si dupa 2035.
Firstly, battery manufacturers may abandon the EU in favour of other regions, not least the US, which offers them massive incentives. Unlike the EU, the US directly subsidises the production of minerals and batteries, as well as the purchase of electric vehicles made in the US using American components.
Secondly, the EU depends heavily on imports of raw materials, mainly from a few countries with which it lacks trade agreements: 87 % of its raw lithium imports come from Australia, 80 % of manganese imports from South Africa and Gabon, 68 % of raw cobalt imports from the Democratic Republic of Congo, and 40 % of raw natural graphite imports from China.
Presa auto din Romania nu spune nimic despre Efectul Havana care urmeaza sa loveasca Europa!