In Romania exista de cateva decenii un trend prin care foarte multi vor sa-si monteze un cui de tractare pentru ca stiu ei ca urmeaza sa-si ajute in oras in caz de accident usor.
Ei bine, in multe situatii acest banal cui de tractare daca este montat pe o berlina, model estate sau chiar si un SUV modern poate duce la avarii grave chiar masinii care benefeciaza de acest sistem.
In primul rand, in urma impactuluui cuiul de tractare urmeza sa deformeze caroserie in spatele barei si a structurii de rezistenta din spate, in trafic fiind situatii in care cuiul de tractare a distrus in intreaga parte din spate a caroseriei fara ca bara spate sa fie complet distrusa.
Un cui de tractare poate sa te ajute intr-un impact usor din oras doar cand masina ta este un pick-up cu sasiu separat pentru ca doar asa cuiul este conectat de sasiu fara a atinge bara.
Toate masinile moderne au structura de rezistenta spate conceputa sa preia impactul, iar la viteze mici bara sa se deformeze usor pentru ca aceasta sa nu cada pe sosea, insa daca masina are un asemenea cui bara este ocolita de impact pentru ca se deformeaza structura caroseriei de unde este prins acest cui.
Asa ca, atentie ce masina conducu cu un cui ca sa-ti dai seama daca merita dauna la o viteza mica de oras!
Legislatia din Romania spune despre aceste sistem de tractare doar: Cârligul de remorcare nu trebuie omologat la RAR, însă trebuie să fie deja omologat și să aibă eticheta vizibilă: însemnele EU sau EEA și sarcina maximă de remorcare admisă!