Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Cu PSD la putere infrastructura rutiera din Romania va avea de suferit! Poiecte blocate, lucrari pe hartie

Acum de cand conduce PSD tot ceea ce inseamna Ministerul Transporturilor si investitii rutiere, vedem ca Romania pune frana la acest capitol asa cum a fost si in fostele guvernari pesediste!

Marea speranta cu PNRR-ul si banii dati de Uniunea Europeana se pare ca nu va ajuta soferul roman pentru ca fondurile din acest proiect sunt extrem de putine pentru infrastrucutura rutiera.

grindeanu autostrazi, psd autostrazi, centura bucuresti psd, lucrari centura bucuresti, a0 lucrari 2022, probleme, autolatest

DE LA PLANURI LA SURSELE DE FINANȚARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE

Deși Ministerul Transporturilor propune un plan ambițios în domeniul infrastructurii, inclusiv rutiere, până în anul 2030, există un set de probleme legate de sursele de finanțare, care pot influența decisiv realizarea / evoluția proiectelor:

  • Nu există un plan clar și detaliat de asigurare a resurselor financiare, având în vedere că necesarul de finanțare pentru proiectele propuse în rețeaua rutieră primară, până în anul 2030, este de 31,14 miliarde de euro, iar pentru cele din rețeaua secundară este de 6,77 miliarde de euro.
  • Dintre cele aproximativ 38 miliarde de euro, necesare proiectelor de infrastructură de pe rețeaua principală și secundară, România se poate baza sigur pe aproximativ 5 miliarde de euro, fonduri nerambursabile (PNRR – 2,73 miliarde de euro, fără investițiile pentru siguranță rutieră, infrastructura de taxare, control și fără sistemele inteligente de trafic, plus 2,27 miliarde de euro din Programul Operațional Transport – POT 2021-2027), la care se adaugă aproximativ 3,4 miliarde de euro, contribuția națională în cadrul POT).

grindeanu autostrazi, psd autostrazi, centura bucuresti psd, lucrari centura bucuresti, a0 lucrari 2022, probleme, autolatest

  • Dintre cele aproximativ 8,4 miliarde de euro, aproximativ 1,4 miliarde de euro reprezintă valoarea proiectelor tranzitate din exercițiul financiar 2014 – 2020, aferente infrastructurii rutiere.
  • România trebuie să asigure suplimentar, numai pentru infrastructura rutieră, în următorii 8 ani, aproximativ 30 de miliarde de euro, pe lângă cele 3,4 miliarde de euro, cofinanțare pentru infrastructura rutieră cuprinsă în cadrul Programului Operațional Transport (POT) 2021-2027, iar presiunea finanțării crește în următorii ani, pe măsură ce proiectele vor ajunge în etapa de execuție, având în vedere și necesarul de finanțare pentru celelalte tipuri de infrastructură.

Spre deosebire de promisiuni, proiecte pe hârtie sau desene frumos colorate pe rețele sociale, proiectele de infrastructură necesită sume reale.

Cei care și-au cioplit chip cu icoana unuia sau altuia dintre miniștrii, ar trebui să privească realitatea infrastructurii din România și să analizeze diferența uriașă dintre promisiuni și realizări, indiferent de modul în care, acestea din urmă, sunt ambalate.

grindeanu autostrazi, psd autostrazi, centura bucuresti psd, lucrari centura bucuresti, a0 lucrari 2022, probleme, autolatest

Cine sunt noii secretari de stat de la Transporturi: Un fost consultant al unei companii chineze, fost șef la aeroporturi care a demisionat după nereguli grave / Un PSD-ist care susține că autostrada A13 Brașov – Bacău „e singura fezabilă pentru trecerea Carpaților”

Guvernul PSD-PNL-UDMR a numit o listă întreagă de noi secretari de stat la mai multe ministere. La Ministerul Transporturilor premierul Ciucă a numit în funcție doi secretari de stat susținuți de PSD.

Unul dintre ei a mai fost obișnuit cu ministerul, a trecut prin numeroase companii din subordine, a mai fost consilier al lui Răzvan Cuc, dar și șef la Aeroporturi București, de unde și-a dat demisia ca urmare a unui raport al corpului de control care a scos în evidență o serie de nereguli grave.

grindeanu autostrazi, psd autostrazi, centura bucuresti psd, lucrari centura bucuresti, a0 lucrari 2022, probleme, autolatest

Evoluția kilometrilor de autostradă deschiși circulației în ultimii ani în România!

2004 – 97,2 km
2007 – 50,7 km
2009 – 42 km
2010 – 28 km
2011 – 57 km
2012 – 139 km
2013 – 108 km
2014 – 28,2 km*
2015 – 46,6 km
2016 – 22,1 km*
2017 – 15 km
2018 – 55,4 km**
2019 – 42 km
2020 – 60,6 km
2021 – 33,5 km
*Lotul 3 Cunța – Săliște din A1 Sibiu – Orăștie – 22,11 km – a fost deschis inițial în noiembrie 2014, dar a fost închis în 2015 pentru reparații capitale pe o bucată. Întreg lotul a fost redeschis definitiv în octombrie 2016.
 
**Lotul 3 din A10 Sebeș – Turda, deși finalizat, a rămas cu circa 3 kilometri ce nu putea fi folosiți decât abia din 2021 odată cu deschiderea lotului 2.
grindeanu autostrazi, psd autostrazi, centura bucuresti psd, lucrari centura bucuresti, a0 lucrari 2022, probleme, autolatest

s

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente