Se pare ca toti cei mai importanti comercianti de piese auto noi din Romania au crescut in ultimele trei luni preturile chiar si cu 100% chiar daca inflatia este de 19 % si motorina are un pret chiar si cu 1 leu MAI PUTIN DECAT IN IUNIE 2022!
Si aici amintim cele mai importante companii reseller de piese auto din Romania: Autonet Import Srl Ad Auto Total Srl Inter Cars Romania Srl Augsburg International Impex Srl Goodyear Romania S.R.L. Materom Srl Unix Auto Srl Bardi Auto Srl Elit Romania Piese Auto Originale Srl Conex Distribution.
Acestia se pare ca vor, nu doar sa-si pastreze nivelul de profit din 2019, ci chiar sa-l dubleze pentru simplul fapt ca o piesa care costa in medie 50 de lei in 2020 acum se vinde cu 200 de lei.
Pretul crescut artificial, si credem ca este crescut conform unor intelegeri tip CARTEL intre acesti vanzatori de piese, si coroborat cu manopera LA NEGRU crescuta si ea cu 50% fata de acum cateva luni duce la un colaps al service-urilor auto din Romania.
ROMANIA SE TRANSFORMA IN TARA MASINILOR SH CU PIESE DIN DEZMEMBRARI
Primul rezultat al cresterii preturilor la toate piesele auto de pe piata din Romania, chiar daca acestea era in depozite din 2017 ( adica inainte de pandemie sau razboi) duce la aparitia fenomenului de OCOLIRE AL SERVICE-URILOR AUTO AUTORIZATE RAR!
Din ianuarie 2023 toti cei care detin unitati service care platesc taxe la stat trebuie sa renunte fie la profitul din vanzarea de piese auto, fie la profitul din manopera pentru a pastra clientii. Adica, nu se va mai putea adauga 30-70% profit din vanzarea de piese necesare unei masini din service la care sa se adauge si cateva sute de lei manopera.
Romanii vor merge la “nea Gheorghe” acasa pentru a schimba o piesa cumparata LA NEGRU din dezemebrari, piesa care va mai avea o resursa de viata de cel putin 1 an pana cand Romania trece de aceasta criza economica.