Se pare ca inginerii si directorii de la CNAIR dau dovada clara de incompetenta pentru ca acum au inceput lucrarile la modernizarea suprafetei de rulare a podului de la Cernavoda construit de comunisti in anii 80.
Toate bune si frumoase, insa acum dupa mai bine de 35 de ani din momentul inaugurarii vedem ca cei de la CNAIR NU ANULEAZA TROTUARUL ala penibil care este amplasat la 5 cm de suprafata de rulare, situatie penibila pentru un pod magistral care traverseaza un fluviu!
Noul contract castigat de o companie care are cum bani sa-si promoveze succesul pe Facebook contracost evident, are o valoare de 13.8 milioane de euro si nu include anularea trotuarului!
Si spunem inutil pentru ca acea portiune de trotuar a fost gandit de comunisti in anii 80 pentru a permite poporulu sarac sa treaca bratul Borcea fara probleme! Pe atunci nu conta siguranta rutiera pentru ca nu prea erau multe masini sau camioane, insa acum intr-o zi normala de trafic estival pe acel pod si pe langa acel trotuar trec mii de masini cu viteze mult mai mari decat o permite legea.
Speram pe aceasta cale ca exista cineva la CNAIR sau la Ministerul Transporilor sa modifice acest proiect penibil pentru o tara din UE! Si ca fapt divers acel trotuar poate sa fie mutat 3 m mai sus pe podul de CFR care oricum are o portiune pietonala pe el inca din anii 60!
Si daca tot este greu pe podul de la CFR poate se gandeste cineva sa restaureze celebrul Podul Anghel Saligny sau Carol I si sa-l dea circulatiei pietonale sau chiar sa-l introduca intr-un circuit turistic!
Este o bijuterie arhitectuara a Europei tinuta in paragina de Romania si de toti cei care conduc aceasta tara!
VEZI CAT COSTA REPARATIA:
Miercuri, 17 martie 2021, a fost desemnat câștigătorul procedurii de atribuire a contractului având ca obiect „Realizarea lucrărilor de Reabilitare a Podului peste brațul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680”.
Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea MARISTAR COM SRL – HYDROSTOY AD, cu preţul de 67,753,035.18 Lei fără TVA.
Durata contractului este de 24 luni perioada de execuție a lucrărilor, iar perioada de garanție a lucrărilor de 60 de luni.
Podul a fost dat în funcțiune în octombrie 1987 și inaugurat oficial pe 21 noiembrie 1987!