Se pare ca ASF vrea sa implementeze un nou sistem in care toate service-urile auto din Romnia sa fie controlate la capitolul ora de manopera pentru fiecare reparatie.
In ajutorul lor sare si Consiliul Concurenței propune stabilirea unui tarif de referință la ora de manoperă pentru reparațiile auto, adica statul vrea sa stie ce tarife practica toate unitatile service din Romania pentru a controla piata.
De exemplu daca o masina intra in service cu o schimbare de Kit Distributie ASF, RAR si Consiliul Concurentei trebuie sa stie ce plan tarifar are fiecare service in parte pe zone, lucru important pentru a modifica legislatia asigurarilor RCA pentru devizele de reparatii.
In mare parte acesta este un lucru bun pentru ca exista service-uri auto NESIMTITE care pentru o simpla zgarietura pe portiera baga costuri de peste 20.000 de lei in loc de 600 lei maxim cat este normal!
Aceasta situatie din pacate nu prea are cum sa se transfere la masinile care sunt reparate in afara politei de asigurarai, loc unde clientul alege unitatea service in functie de pretul final al reparatiei.
De asemenea nu trebuie uitat si monopolul firmelor de piese auto din Romania precum Unix Auto, Auto Total sau ePiesa, AutoDoc24 care vand foarte scump piese unitatilor service, mult mai scump decat costa este in Europa de Vest.
In final “bratul armat” al statului este evident RAR-urul care trebuie sa verifice si sa impuna aceste preturi pe fiecare zona cu personaul detinut, solutie penibila daca tinem cont de faptul ca RAR este principala institutie unde se inmatriculareaza oficial CAZANE CU VOLAN PE DREAPTA sau cum faimosii “ingineri RAR” nu sunt capabili sa prinda in trafic masinile diesel poluante?!?!?
In final, daca aceasta reglementare a ASF si a RAR urmeaza sa intre in vigoare vom vedea cu siguranta o crestere a reparatilor auto LA NEGRU fara factura.
Actualul director ASF nu este nimeni altul decat Cristian Roşu cel care a controla Carpatica Asig si care a trecut si pe la DNA pentru a declara fortat de ce aceasta companie de proportii a ajuns in faliment cu el la carma!