In ciuda faptului ca intreaga Europa doreste ca masinile diesel sa iasa din productie, cei de la Stellantis si in special Citroen doresc sa devina una dintre marcile care inca vor sa vanda aceste motoare.
In realitate daca vrei sa-ti cumperi un crossover de clasa mica nu mai poti sa-ti comanzi motorizari diesel pentru ca te forteaza sa-ti cumperi motoare mici cu 3 cilindri care consuma foarte mult si care afiseaza o fiabilitate discutabila.
Doar Citroen C3 Aircross poate sa fie cumparat acum cu un diesel cu 4 cilindri de 120 CP si 300 de Nm, motor care afiseaza cand este legat de cutia automata clasica Aisin AT6 chiar si de 5 litri WLTP.
De partea cealalta vedem cum Ford are o Puma vanduta doar cu un banal l3 EcBoost de 999 cmc, Skoda un Kamiq tot cu un 1.0 TSI de 110 CP sau Renault Captur cu un motor Dacia 1.0 TCe de 90 CP.
Pe sosea, un C3 Aircross BlueHDI cu un rezervor de 45 litri poate consuma in mediul extraurban chiar si 3.5 litri de motorina, in timp ce toti concurentii sai directi au un consum mediu in aceelasi regim de 5 sau 5.5 litri pentru fiecare 100 de km.