Clasa VR4 semnifică protecţie la arme care au calibrul până la .44 sau la pistoale de 9 milimetri.
Certificarea respectivă este oferită şi stabilită de Beschussamt Mellrichstadt, autoritatea balistică germană, care testează maşinile respective la unghiuri de tragere de 90 şi 45 grade.
Versiunea Guard a lui ML este disponibilă doar în compania motorizărilor ML350 BlueTec şi ML500, iar caroseria sa este întărită în mai multe zone cu materiale speciale pentru a rezista la gloanţe şi diferite proiectile. După cum era şi normal, modelul blindat este achipat cu anvelope run-on-flat, care permit rularea la viteze de până la 80 km/h, pe distanţe de până la 30 kilometri.
Motorul versiunii 350 BlueTec este un V6 diesel de 258 CP ;i 620 Nm, pe când versiunea ML500 are un “benzinar” V8 de 408 CP şi 600 Nm.
Ambele motoare sunt cuplate în standard transmisiei 7G-Tronic Plus. Versiunea diesel accelerează de la 0 la 100 km/h în 9.4 secunde, pe când versiunea pe benzină necesită 6.5 secunde pentru aceeaşi manevră. Indiferent de motorizare, ML Guard este limitat electronic la o viteză maximă de 210 km/h.
Preţurile noului ML Guard pornesc de la 105.050 euro pentru versiunea diesel, respectiv 118.650 euro pentru versiunea ML500 Guard. Gama Guard de la Mercedes-Benz include şi modelele E250, E350, E350 BlueTEC, E500, S600, S600 Pullmann şi G500.
Cei de la Mercedes-Benz nu sunt singurii care oferă vehicule blindate modificate de fabrică, BMW având programul “Security” care face acelaşi lucru. În ambele situaţii, scopul inginerilor este de a construi o maşină blindată care să nu răpească prea mult din calităţile modelului standard şi să nu fie diferenţiată de aceasta prin mijloace vizuale.