Dupa ce echipa Autolatest a mers cu majoritatea motoarelor pe benzina de clasa medie putem spune ca AMG a realizat o bijuterie a industriei auto.
Motorizarea se numeste M 133 DE 20 AL si reprezinta cea mai avansata propulsie de doi litri care a fost montata pe o masina de mare serie.
Cu doar 1991 cmc si o putere maxima de 360 CP acest motor cu doar 4 cilindri in linie supraalimentat ajunge sa ofere performante reala la nivelul unui motor V8 de cinci litri de acum cativa ani.
Pentru a afisa un moment motor de 450 Nm la o turatie de 2.250 rpm inginerii AMG au dezvoltat de la zero acest motor care dispune de cele mai noi descoperiri in acest domeniu.
Fie ca vorbim de o admisie variabila sau o evacuare calculata asemenea masinilor supersport, micutul motor este capabil sa puna la roata 181 CP pentru fiecare 1.000 cmc.
Chiar si asa, consumul mediu afisat de Mercedes AMG este doar de 6.8 litri pentru fiecare 100 de km, iar normele de poluare corespund Euro 6.
Mai mult decat atata Audi nu are in prezent nici o motorizarea capabila a concura acest A45 AMG pentru simplu fapt ca modelul S3 echipat cu motorizarea 2.0 TFSI nu dezvolta decat 300 CP, iar concurentul BMW M235i vine cu un masiv 6 in linie biturbo care nu ofera la randul sau decat o putere maxima de 326 CP.