FAP colectează particulele indiferent de conditiile de condus, chiar dacă pornirea se face larece sau la clad, la viteză, în orase sau pe autostradă. Particulele colectate sunt arsetreptat prin cresterea temperaturii în timpul regenerării.
Acest proces se derulează automatla fiecare 500 – 1000 km, în functie de nivelul de emisii ale motorului.
Emit motoarele din zilele noastre mai multe particule? Sunt acestea mult maidăunătoare sănătătii oamenilor fată de motoarele folosite în trecut?
Nivelurile de particule emise au fost considerabil reduse, gratie realizărilor cu adevăratsemnificative din ultimii 20 ani. Înainte de 1992, aceste emisii nu se supuneau niciuneireglementări în Europa, iar în anii 60` si 70`, un Peugeot 404 propulsat de un motor dieselcu cameră de ardere separată emitea, de exemplu, un nivel al emisiilor de 1.200 mg/km.
Odată cu introducerea injectiei directe la motorizările diesel HDi, nivelul emisiilor departicule a scăzut usor, la aproximativ 30 mg/km pentru un Peugeot 406 HDi din 1998.
Gratie capacitătii FAP-ului de a colecta chiar si particulele foarte mici, vehiculele moderneechipate cu această tehnologie emit mai putin de 1mg/km, ceea ce reprezintă o reducerede 1.200 mg în 30 de ani.
Care este nivelul de particule emis de FAP?
Nivelul de particule emis de un filtru este mult mai scăzut decât cel existent în aerulambiental curat. De fapt, aerul care iese din filtru este mai curat decât aerul care intră înmotor. Nivelul este de asemenea mult mai scăzut si fată de cel detectat în caseleoamenilor.
Cât este de durabil un FAP?
FAP este conceput să tină pe toată durata de viată a autovehiculului. Filtrele sunt înpermanentă monitorizate de sistemul de diagnosticare de la bord, astfel că orice disfunctieva fi semnalată de martorul motor.
În functie de generatia de filtre folosită, s-ar puteaimpune o operatie de mentenantă pentru a curăta anumite reziduuri solide rezultate din ulei. Procedura de mentenantă se desfăsoară de obicei după 200.000 kilometri.
Ar trebui interzise autovehiculele diesel mai vechi, fără FAP, în mediul urban?
Aceasta nu este problema constructorului de automobile. Problematica reducerii poluării urbane prin crearea de Zone cu Emisii scăzute tine de responsabilitatea guvernului si aautoritătilor locale.
Cu sigurantă, îndemnul de a înlocui vehiculele vechi cu cele moderne- fie ele diesel sau pebenzină- ar optimiza procesul de îmbunătătire a calitătii aerului în zonele urbane.