In prezent producatorii de automobile au inteles si in Europa ca nu mai poti sa vinzi masini fara ca acestea sa fie oferite si cu transmisii automate standard sau optional.
La BMW sau Mercedes Benz nici macar nu mai poti sa-ti cumperi masini cu puteri maxime de peste 160 CP fara o cutie automata, iar daca exista modele cu transmisii manuale standard dealerii te vor face repede sa te razgandesti inainte de achizitie.
CE CUTIE AUTOMATA ALEGEM? CARE SUNT DIFERENTELE?
In primul rand specialistii in reparatia de transmisii automate spun la unisor ca, daca vorbim de masini ieftine si de volum cutia de viteze preponderent este cea cu variatie continua, sau CVT cum mai este ea cunoscuta de fani.
Dacia Logan 3 are cutie automata CVT pentru ca este o masina low-cost, iar modelele japonezilor precum Honda, Toyota sau Nissan aplica aceeasi strategie.
Cutia CVT este extrem de eficienta in oras, insa sufera in afara sa cand vrei sa faci o depasire, aceasta ducand turatia motorului pentru zeci de secunde inutil in zona rosie a turometrului asemenea motoretelor.
O cutie CVT cand are probleme are interiorul distrus in totalitate, adica reparatia unei cutii CVT este extrem de scumpa pentru ca se inlocuiesc aproape toate elementele interne.
Pentru fanii de masinilor japoneze amintim faptul ca modelele premium de la gama Lexus au exclusiv cutii automate Aisin cu convertizor de cuplu asemenea modelelor off-road LandCruiser, respectiv japonezii nu monteaza cutii CVT pe masinile lor de prestigiu!
CUTIA CU CONVERTIZOR ESTE CEA MAI BUNA!
Si asta o spun cei 100 de ani din momentul aparitiei sale pe masinile din SUA, cutia clasica automata cu trepte prestabilite si convertizor de cuplu ramanand in continuare cea mai buna alegere.
Aici putem doar sa amintim oferta producatorilor premium BMW, Audi, Cadillac sau Mercedes Benz care au toti transmisii automate clasice precum ZF8, Aisin AT8, GM AT10 sau 9G Tronic.
Masinile ieftine nu primesc in proporite de 99% aceste cutii pentru ca aceste transmisii sunt scumpe la achizitie si sunt gandite sa functioneze in corelare cu motoare puternice.
Adica, nu era logic ca Dacia Logan 3, Nisssan Qashqai sau Toyota Corolla sa fie echipate cu aceste transmisii si sa afiseze un pret mai mare cu 5.000 euro decat cel al versiunii cu transmisie manuala!
O cutie clasica poate sa afiseze probleme in general cu convertizorul de cuplu care se poate repara relativ usor si cu costuri destul de mici!
In acest caz nu este nevoie sa deschidem cutia de viteze cum vedem la CVT sau cele secventiale.
IN EUROPA CUTIA SECVENTIALA ESTE INCA DE ACTUALITATE
In Grupul VAG celebrele cutii DSG sau S-Tronic sunt singurele optiuni pentru ca VW a ales calea transmisiilor secventiale, cutii care au doua ambreiaje si care sunt de fapt la baza transmisii manuale asistate.
Fanii DSG ne vor contrazice si vor aduce in prim plan cutiile robotizate, insa realitate crunta pentru acestia este ca transmisia secventiala are cele mai mari probleme fiind mai putin rezistenta decat una cu convertizor de cuplu sau chiar si CVT.
Aceste transmisii au aparut pentru prima data pe modelele Ferrari F355 F1 si BMW M3 SMG in anii 90, acestea fiind echipate la inceput doar cu un singur ambreiaj fata de doua in prezent.
Cutia secventiala utilizeaza doua ambreiaje, fiecare dintre acestea fiind responsabil cu anumite viteze. Treptele sunt alternante, in asa fel incat in momentul in care un ambreiaj este cuplat, celalalt este pregatit pentru a cupla urmatoarea treapta.
In cazul VAG reparatia unei cutii DSG nu este atat de costisitoare, insa cand vorbim de DSG-ul longitudinal de la Audi vorbim de cateva mii de euro costuri pentru reparatie.
SFATURILE SPECIALISTILOR
In primul rand trebuie spus ca daca conduci o masina de ridesharing pe gaz atunci cutia CVT de la Toyota este foarte buna pentru ca ofera constant o turatie mica in oras unde merge masina ca taxi, respectiv vei avea si un consum mai mic de combustibil.
Daca esti un sofer pasionat atunci trebuie sa alegi o cutie secventiala cu dublu ambreiaj pentru ca vei avea cei mai mici timpi de schimbare, insa comfortul general este redus considerabil.
Insa, daca utilizeze masina normal in viata de zi cu zi si nu vrei sa cunosti smucituri sau turatii din zona rosie cum vedem la cutiile CVT, atunci transmisia clasica cu convertizor ramane cea mai buna solutie!
Plus ca este si cea mai fiabila pe parcusul a 15 ani sau 300.000 de km parcursi.
25 de ani de Automatic Gerabox in Romania:
Dispunem de personal calificat pentru astfel de servicii in domeniul auto, de echipamente si aparatura tehnica profesionala de ultima generatie, dar si de experienta a peste doua decenii de activitate.
Automatic Gearbox este un service autorizat de catre Registrul Auto Roman pentru seviciile de diagnoza si reparatii cutii automate. Serviciile pentru cutii automate implica servicii de diagnosticare, intretinere, reparatii cutii viteze automate si chiar schimbarea cutiilor de viteze.
Oferim garantie pentru toate piesele reconditionate sau inlocuite, dar in acelasi timp oferim garantia calitatii inclusiv pentru manopera efectuata in cadrul serviciilor de reparatii cutii automate.
CONTACT:
Site: AICI
De ce induceți oameni în eroare?
Când spuneți CVT trebuie sa specificații căci sunt CVT cu lanț, cu curele sau cu reductor planetar iar cele din urmă sunt mai fiabile și decât cutiile manuale
……adica CVT 🙂 Nu discutam aici cate tipuri de CVT exista…..XTronic CVT care are si convertizor de cuplu sau eCVT de la Toyota!
Plus ca cvtul e mai rapid si decat manualele si decat automatele fiindca esxista o continuitate, nu exista momente de incetinire ca la restul cutiilor.
Cand o sa conduci un ZF8 Plus pe o masina de 300 CP sau un 9G Tronic ambele cu convertizor mai vobim!
CVT-ul este pentru motorete 🙂
Un articol subiectiv și neconcludent. Defapt este doar o reclama ieftina în care atât de tare v-ați lăudat singuri încât legenda spune ca duceți dorul la reparații 😂.
Dacă tot ma învățat mama sa mestec în mâncare voi mesteca și de acum într-o cutie manuala 😉.
Esti bine?
Scuze, tu nu “mesteci” în mâncare, tu amesteci, la fel amesteci și în cutia de viteze. De mestecat, mesteci mancarea. Dacă nu cunoaștem diferența dintre cele doua cuvinte, nu avem dreptul sa ne dam cu părerea despre cutiile de viteza.
O zi buna!
As schimba oricând cutia cvt de la Mercedes cu una mecanica. Prea multe probleme, preamări costuri de întreținere. Cutia manuala te scoate din probleme oricând. E prima mașină cu CVT, și garantat va fi și ultima.