In urma cu cateva ore actualul Ministru al Transporturilor PSD l-a atacat direct pe retele de socializare pe predecesorul sau Catalin Drula USR si a starnit un val de critici greu de anticipat.
Socant pentru pesedist a fost raspunsul lui Drula direct pe pagina de Facebook unde se observa ca si fanii lui Grindeanu au inteles ca cel mai bun Ministru la transporturi a fost Drula, proiectele incepute de acesta in urma cu un an fiind in mare pare finalizate.
In aceelasi timp, si Asociatia ProInfrastructura a dat un raspuns greu impotriva lui Grindeanu, acestia aratand ca pesedistul minte in mass-media pentru a pastra langa el electoratul de casa.
Marea problema a lui Grindeanu este ca lucrarile la principalele drumuri si autostrazi din Romania au SUNT IN STAND-BY sau chiar au INCETAT odata cu venirea la putere a celor de la PSD.
Mai mult decat atat, cel mai mare constructor roman, UMB Spedition si-a retras muncitorii de pe santiere saptamana trecuta.
Centura Capitalei este in colaps de mai bine de 30 de ani, in realitate CNAIR dovedind ca este o companioe capusata de pilele de partid care nici macar nu marcheaza corespunzator aceasta sosea pe care circula peste 40.000 de masini pe zi!
Loturile din Nord a Autosteazii A0 se afla doar pe hartie pentru ca Grindeanu in peste 7 luni de control al CNAIR nu a reusit sa atribuie un constructor.
Si ca sa intelegi mai bine ce raspunuri au oamenii poti sa citesti comentariile de pe pagina lui Sorin Grindeanu:
VEZI CE ZICE GRINDEANU:
Drulă poate că i-a păcalit pe useriști să îl aleagă șef peste un partid de 9%, dar nu poate minți o țara întreagă!
Am crezut că Drulă vrea să facă ceva și pentru infrastructura din România atunci când a venit să își negocieze șefia Comisiei de transporturi din Camera Deputaților. Constat însă că îl interesa doar o proptea pentru disputele interne din USR.
Din fericire lucrurile în România se mișcă și fără rangă, fără tehnică prin birouri și fără armate de consultanți plătiți regește pentru nimic!
“Providentialii” au rămas acolo unde le este locul: în bula USR, unde se încurajează unii pe alții.
În viața reală însă proiectele merg înainte, așa cum am stabilit! Și nicio minciună propagată de Cătalin “zero km” Drulă nu il poate schimba.
VEZI CE ZICE DRULA DESPRE GRINDEANU:
Sorine, că n-ai rezultate pentru că nu îți pasă și ai umplut ministerul de pile de partid și habarniști, e trist pentru noi toți. Că totuși, în loc să încerci să miști ceva minimal, semnalizezi dezastrul cu postarea asta, e pesedism din ăla pur, old-style.
Hai să vedem cum e cu “proiectele care merg înainte”.
1 Șantiere pe care mai degrabă găsim cartea de matematică a lui Grindeanu decât muncitori:
– A3 Transilvania Cluj – Zalău
– centura Timișoara, Tecuci, Bârlad
– DX12 Craiova – Balș
– DNCB DN2 – A2
– A0 Sud lot 3
2 Proiecte din PNRR date de gard complet sau cu zero progres în lansarea licitațiilor:
– A1 Lugoj – Deva
– A7 Focșani – Bacău
– capetele A8
– reînnoiri, electrificări, ridicări restricții de viteză sau centralizări CFR
– Metrou M4 Gara de Nord – Filaret
3 Licitații uitate în sertar fără progres de luni de zile:
– A3 Chetani-Campia Turzii, A3 Suplacu de Barcău – Chiribiș
– A0 Nord tronsoanele 1 și 3
– proiectarea drumurilor rapide Cluj – Dej și Baia Mare – Dej – Bistrița
4 Licitații anulate:
– Craiova – Lugoj
– Lugoj – Deva
– modernizare DN71 Târgoviște – Sinaia
– proiectare drum legătură Ford la drum expres Craiova – Pitești
– spații civilizate de servicii pe A3 București – Ploiești sau Transilvania
VEZI CE ZICE ASOCIAIA PRO INFRASTRUCTURA:
Domnule Grindeanu, nu mai mințiți! Ieri, într-un interviu dat pentru RFI, ministrul Grindeanu ne acuză nefondat că am fi “mai mult activiști ai unui partid politic” și ne contrazice promițând că “termenul […] ca până la sfârșitul anului [CNAIR] să aibă semnate toate contractele pe A7, cele 13, rămâne în picioare”.
În primul rând, Asociația Pro Infrastructură nu a fost, nu este și nu va fi niciodată subordonată vreunui partid politic, din niciun punct de vedere. Comunitatea noastră a fost fondată în septembrie 2011, iar organizația (API) în mai 2015.
Avem o experiență de aproape 11 ani în monitorizarea independentă și obiectivă a tuturor proiectelor majore de infrastructură de transport, ceea ce nu se poate spune despre “ministrul” Grindeanu.
În al doilea rând, promisiunea fantezistă că vom avea semnate, până la 31.12.2022, toate cele 13 contracte de pe A7 Ploiești-Pașcani este o minciună gogonată repetată total iresponsabil!
Realitatea? Doar loturile 1 și 2 din Ploiești-Buzău sunt parafate acum. Pe al treilea Curtea de Apel București tocmai a dat decizia definitivă, admițând parțial două contestații și obligând CNAIR să reevalueze mai multe oferte. Deci mai durează, mult și bine. Pe Buzău-Focșani avem oferte depuse (din 10.05.2022) pe toate cele 4 segmente, dar niciun câștigător inițial.
Mai mult, pe Focșani-Bacău (3 sectoare) nici nu avem vreo licitație lansată! Iar pe Bacău-Pașcani CNAIR ne-a anunțat luni, 11 iulie 2022, că a trimis documentația la ANAP pentru cele 3 loturi, iar licitația va putea începe efectiv abia după validarea ei în 10 zile, dar au fost și cazuri când ANAP a trimis-o înapoi la CNAIR pentru modificări.
Șansele ca toate cele 11 loturi rămase din A7 să fie contractate până la finalul acestui an sunt ZERO. Ne vedem în decembrie. Cu “domnul” Grindeanu sau cu următorul ministru.