Se pare ca nici macar masinile pe benzina hybrid nu scapa de problemele acumulatorilor, respectiv astazi un superb Porsche Panamera 4S E-Hybrid a ajuns scrum pentru ca bateria sistemului Hybrid a luat foc.
Pompierii s-au chinuit degeaba sa salveze masina, rezultatul fiind o dauna totala cu un pret mediu de 140.000 euro.
Toate masinile hybrid au acumulatori Li-Io care au nevoie de racire in ciuda ascunderii lor in cele mai ciudate locuri ale caroseriei, iar modelele PHEV cu baterii de 12-16 kwh sunt la fel de predispuse a incendiu precum cele 100% electrice.
Acestea din urma insa au un sistem de racire separat care aduce mari avantaje in sezonul estival.
Pompierii spun ca o astfel de baterie arde cu o intensitate de 750 grade Celsius, iar stingerea sa este putin probabila chiar daca masina de pompieri este la fata locului.
Autolatest recomanda parcarea masinilor EV si PHEV in zone cat mai departate de cladiri, iar accesul lor in parcarile subterane sa fie total interzis din motive de siguranta.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI