Tom Tom face an de an cate un top al celor mai aglomerate orase din lume, Bucurestiul ocupand locul 4 in Europa.
Suntem unul dintre orasele grav afectate de catre lipsa infrastructurii rutiere aflate la nivelul anilor 80, insa si pentru ca parcul auto din Bucuresti este de peste 2 milioane de automobile fata de cele 400.000 de automobile aflate in trafic in anii 80.
Un studiu recent al companiei Tom Tom situează Bucureștiul pe poziții înalte în „topul” orașelor cu cel mai mult trafic și cea mai multă poluare realizată de mașini. În cadrul cercetării au fost analizate 387 de orașe din 55 de țări, în funcție de „durata media a parcurgerii de 10 km”, „procentul de aglomerație”, „timpul pierdut din viață într-un an, din cauza orelor de vârf”.
Compania Tomtom, realizatoarea studiului TomTom Traffic Index, activează pe piața privind tehnologiile de realizat hărți sau GPS. Timpul în care 10 km sunt parcurși, în medie, a fost calculat pentru două tipuri de arii ale fiecărui oraș:
- City Center (Urban Area), potrivit definiției reprezentând „un cerc cu raza da 5 km care acoperă cele mai aglomerate părți ale orașului”
- Metro Area, potrivit definiției reprezentând „un cerc care acoperă orașul și zonele rurale din proximitate. Include mai mulți km de autostradă și deci rezultă un trafic mai lejer”.
Rezultatele – cum se situează Bucureștiul
City Center Urban Area – Mondial și Europa
Mondial, Bucureștiul se situează pe locul 8, cu o durată medie de 27 de minute și 40 de secunde necesară pentru a parcurge 10km, cu 20 de secunde mai mult față de anul trecut, primele locuri fiind ocupate de capitalele Londra și Dublin, cu o durată medie pentru aceeași distanță de 37 de minute și 20 de secunde, respectiv 29 de minute și 30 de secunde. În Europa, Bucureștiul se situează pe locul 4, depășit doar de Milan, Dublin și Londra.
Metro Area – Mondial și Europa
Analiza în perimetrul zonei metropolitane ia în calcul întregul oraș plus zonele din imediata proximitate. Acest lucru înseamnă că, în medie, vorbim despre un trafic mai lejer, incluzând zonele neaglomerate și bucăți de autostradă. Bucureștiul, la nivelul Europei, urcă pe un vertiginos loc 2, cu 21 de minute și 50 de secunde durată pentru parcurgerea a 10 km. De asemena, timpul pierdut din cauza aglomerației, pe an, este de 112 ore, cel mai mare din întreg top 10.
Insa, daca luam in calcul faptul ca NAVETA din Bucuresti este in medie de 25 km, respectiv bucurestenii parcurg anual 712 ore la volan dintre care 375 ore DE BARA LA BARA.
Daca conduci o masina pe benzina aceasta distanta “te costa” suma de 8.000 de lei pe an, cost calculat cu un pret al benzinei in media pietei.
Aceasta naveta de 25 km este realizata in 103 min 45 s, adica in aproape 1.7 ore pierdute degeaba la volan.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI