Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

BMW Seria 3 E21 a implinit 45 de ani! E21 a fost BMW-ul care a dat nastere Seriei 3

Aşteptările de la noul model erau mari, acesta urmând poveştii de succes internaţional al BMW 02, unul din primele modele postbelice BMW cu un lung şir de victorii importante în motorsport – de la cursele de turisme pe circuit până la raliuri.

Însă BMW Seria 3 se dorea o evoluţie importantă, primind misiunea de a combina caracterul sportiv şi agil al predecesorului său cu noile calităţi de design, confort, spaţiu şi siguranţă. Chiar dacă noul model avea un limbaj de design care îl apropia mult de BMW Seria 5, prezentat cu trei ani înainte, construcţia sportivă şi compactă era o maşină complet nouă.

Din 1977, programul de motorsport BMW Junior Team şi modelul de curse BMW 320 omologat pentru Grupa 5 au făcut ca BMW Seria 3 să strălucească pe circuit.

Motoare puternice – în premieră, disponibile cu şase cilindri şi în această clasă


Prezentarea oficială a BMW Seria 3 a făcut ca preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG să atragă atenţia în special asupra BMW 320i. “Din punctul nostru de vedere acest automobil este un demn succesor modern al faimosului BMW 2002 tii”, declara Eberhard von Kuenheim, preşedintele Consiliului de Administraţie de la acea vreme. Cu ajutorul tehnologiei de injecţie, motorul cu patru cilindri de sub capota BMW 320i a produs 92 kW/125 CP. În anul care a urmat debutului, cititorii celei mai vândute reviste auto din Europa au votat vârful de gamă Seria 3 “cel mai bun sedan din lume” în clasa motoarelor de până la doi litri.

Încă de la lansare, gama de modele a inclus şi modelele BMW 316, BMW 318 şi BMW 320. Desemnarea modelelor a derivat din capacitatea cilindrică a motoarelor lor: 1.573 cmc, 1.766 cmc, respectiv 1.990 cmc. Motoarele sofisticate, cu patru cilindri şi carburator, au combinat caracteristicile de performanţe sportive cu o economie de combustibil foarte rezonabilă. Chiar şi motorul entry-level, de 66 kW/90 CP, de la BMW 316, care cântărea doar 1.010 kilograme, a permis clienţilor să experimenteze agilitatea distractivă şi o viteză maximă de 160 km/h.

Portofoliul de motorizări a înflorit spectaculos în 1977, când, în premieră, motoarele cu şase cilindri şi-au făcut loc la modelele de clasă medie inferioară.

Motorul de 2,0 litri de la BMW 320 şi cel de 2,3 litri de la BMW 323i au fost concepute special pentru BMW Seria 3. Propulsorul cu şase cilindri dispuşi în linie ce echipa BMW 323i a inclus dotări precum gestiunea electronică a motorului şi aprinderea cu tranzistor, a oferit 105 kW/143 CP, iar modelul cu două uşi avea un sprint de la 0 la 100 km/h în doar 9,0 secunde.

Schimb de generaţii cu succes: BMW Seria 3 a devenit noul bestseller în istoria companiei

BMW 315, propulsat de motorul de 1,6 litri care dezvolta 55 kW/75 CP, a intrat în portofoliu în 1981 ca nou model entry-level. În acelaşi an, vânzările BMW Seria 3 au atins pragul de un milion de exemplare.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente