Aceasta se referă la tot ciclul de viaţă al produselor oferite, de la producţie, trecând la impactul asupra mediului în timpul utilizării şi apoi reciclare.
În acest sens, cu siguranţă cel mai cunoscut demers al companiei este BMW EfficientDynamics, pachetul extins de măsuri oferit standard pe toată gama de modele pentru a reduce emisiile şi a îmbunătăţii performanţele dinamice.
Introdus deja din martie 2007, a fost primul program de acest gen pentru un producător auto.Ca parte a efortului pentru dezvoltare durabilă trebuie subliniate şi demersurile companiei pentru o producţie cât mai eficientă, care generează tot mai puţine deşeuri, cu un consum de energie tot mai mic şi asigurat tot mai mult din resurse regenerabile.
Obiectivul pe termen lung este reducerea între 2006 şi 2020 cu 45% a emisiilor şi resurselor consumate pe automobil în procesul de producţie. Este cazul liniei de asamblare BMW i de la Leipzig care este alimentată exclusiv cu energie eoliană sau fabricii de fibră de carbon (CFRP) de la Moses Lake, alimentată 100% cu energie hidro, pentru a da numai câteva exemple.În cadrul aceleiaşi strategii se încadrează fabrica din Spartanburg, SUA, unde din 2003 a fost iniţiat proiectul “Gas to Energy” pentru generarea de energie electrică folosit gazul metan colectat de la un depozit de deşeuri din apropiere.
Tot la Spartanburg, în 2010, a fost demarat proiectul de utilizare a pilelor de combustie pentru propulsarea utilajelor logistice.În această lună, BMW Manufacturing a anunţat extinderea cu succes a utilajelor propulsate cu pile de combustie cu hidrogen, utilizate la manevrarea materialelor în incinta fabricii cu suprafaţa de 37,2 hectare.
În 2010, BMW a finalizat instalarea unei zone de stocare şi distribuţie a hidrogenului, aflată în apropierea Energy Center din cadrul uzinei. Aceasta avea rolul de a furniza energia pentru 85 vehicule de manevrare a materialelor alimentate cu pile de combustie. De atunci compania şi-a mărit de peste două ori flota de echipamente cu pile de combustie cu hidrogen, urmând să ajungă în acest an la 230 de unităţi.
Cu ajutorul acestei flote sunt deservite funcţiile logistice şi de producţie ale întregii uzine.”BMW continuă să completeze modelul de producţie cu dezvoltare durabilă prin adăugarea unor tehnologii alternative şi eficiente”, a declarat Josef Kerscher, preşedintele BMW Manufacturing. “Implementarea cu succes şi extinderea flotei alimentată cu pile de combustie cu hidrogen – care are rol în manevrarea materialelor – au reprezentat o sursă de energie durabilă care a depăşit aşteptările noastre.
“Utilizarea suplimentară a sistemului cu pile de combustie cu hidrogen a fost realizată prin adăugarea a două compresoare de mare capacitate, a unor tuburi de depozitare şi a conductelor de distribuţie, precum şi a opt distribuitoare de hidrogen.
Zilnic, sistemul extins va furniza minimum 400 de kilograme de hidrogen. BMW estimează că sistemul extins va reduce consumul anual cu 4,1 milioane kWh, faţă de 1,8 milioane kWh cât realiza sistemul iniţial cu pile de combustie cu hidrogen.
BMW a actualizat şi proiectul-pilot Landfill Gas-to-Hydrogen. Prima fază a studiului, care a validat fezabilitatea economică şi tehnică, a început în iulie 2011.
Acum, proiectul a intrat în cea de-a doua etapă a conversiei metan-hidrogen. Echipa implicată, condusă de Autoritatea de Cercetare din Carolina de Sud (SCRA), implementează şi testează echipamentul care monitorizează puritatea hidrogenului. Pentru aceasta, BMW a instalat un sistem de purificare care preia un curent de gaz din deşeuri (îndepărtarea postsiloxanică), elimină sulful şi urmăreşte elementele de contaminare şi, în cele din urmă, produce hidrogen printr-un proces numit Steam Methane Reformer (SMR).
“BMW poate să-şi exprime bucuria faţă de ceea ce am reuşit să realizăm în ultimele 18 luni”, a declarat Cleve Beaufort, director BMW Group pentru energie în SUA şi Canada.
“Obiectivul transformării metanului în hidrogen regenerabil s-a dovedit a fi o opţiune posibilă pentru BMW şi va contribui la transformarea industriei de pile de combustie.”În cadrul acestui proiect, SCRA a fost un partener important pentru finanţare şi aplicare. De asemenea, şi Departamentul Energiei din SUA a oferit susţinere tehnică şi financiară pentru proiect.
Faza finală a acestui proiect este prevăzută să înceapă în partea a doua a anului 2013. La acel moment, BMW va realiza teste comparative directe între utilajele de manevrare alimentate cu hidrogen derivat din gaz de deşeuri şi cele alimentate cu hidrogen din surse comerciale.Recent, ca urmare a eforturilor depuse în producţia de energie la faţa locului, BMW Manufacturing a fost desemnată de către Agenţia de Protecţie a Mediului din SUA al doilea cel mai mare “Green Power Partner”.