BMW a anuntat ca urmeaza sa renunte la vanzarea masinilor electrice produse in China pana cand acestia urmeaza sa mute productia in Europa in anii care urmeaza.
Daca taxezi cu 48% masinile electrice precum MG Motor, atunci UE urmeaza sa taxeze cu 40% masinile BMW si Mini produse in China fara a mai pune in calcul taxarea extra pe care urmeaza sa o afiseze chinezii pentru masinile BMW pe benzina sau PHEV exportate in China.
BMW recunoaste ca taxarea masinilor chinezesti urmeaza sa taie cel putin 50% din intreg profitul marcii pe plan mondial pentru ca piata din China este de fapt cea mai importanta pentru BMW.
Aceste taxe extra vor afecta si vanzarile masinilor BMW i5 si iX3 pentru ca acestea se produc tot in China in uzina BMW Brilliance Dadong, Shenyang (BBA, LWB).
Aceasta uzina BMW reprezinta o adevarata bijuterie tehnologica pentru ca in forma sa modernizată, uzina Dadong are acum o amprentă de 910.000 m2 – echivalentul a aproximativ 125 de terenuri de fotbal.
Aceasta găzduieşte un atelier de presă, un atelier de caroserii, un atelier de vopsire şi o clădire de logistică şi asamblare integrată totul într-o singură hală, cu două linii de producţie independente. Atelierul de caroserii este echipat cu cel mai mare robot Titan al KUKA, cu o capacitate de încărcare de 1,3 tone pentru a susţine caroseriile.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI