BMW socheaza lumea auto prin anuntarea oficial ca in scurt timp urmeaza sa ofere in Europa o noua generatie de motoare pe benzina care nu mai are injectie directa.
BMW lucreaza de cativa ani la un sistem de injectie in antecamera cum erau toate motoarele diesel din anii 70 si 80 pana la aparitia injectiei directe, sistem clasic care permite o dozare si mai buna a injectiei chiar inainte de aprinderea din camera de ardere.
La mijlocul anilor 90 Bosch si Fiat au introdus injectie common rail pe 1.9 Multijet, sistem care avea sa ofere cel mai bun dozaj putere-performante-consum, insa putini mai cunosc faptul ca injectia clasica in antecamera era mult mai fiabila in timp.
Un motor BMW din anii 80 precum cel care echipa 524 td sau un motor L5 300D montat pe un Mercedes W124 aveau ambele aceasta injectie in antecamera, principalele caracteristici fiind o fiabilitate incredibila si un zgomot mai redus decat cel al motoarelor cu injectie directa.
Sa echipezi aceasta injectie pe un motor cu benzina urmeaza sa duca la o crestere a eficientei mai ales ca sistemele electronice moderne anuleaza dezavantajele din trecut.
In prezent doar Maserati mai utilizeaza aceasta injectie: “Passive pre-chambers, on the other hand, only have a spark plug in the pre-chamber, with no added fuel or air inside. When the spark plug ignites, the chamber spreads the flame over a wide area throughout the cylinder, making for an ultra-quick combustion cycle”.
Aceasta injectie urmeaza sa fie aplicata pe motoru 2.0 Turbo cu 4 pistoane, insa si pe celebrul L6 de trei litri, BMW devenind astfel singurul constructor de motoare din lume care reuseste sa ofere compromisul perfect putere-raport compresie mare-consum mic.
In plus fata de asta, un asemenea motor are un consum real cu pana la 35%, adica motoarele BMW vor avea o eficienta aproape la nivelul unui motor diesel.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI