Unul dintre ultimele masini cabrio veritabile premium din lume a primit recent un minor facelit exterior.
Acum, in oferta gama Audi TT Cabrio sau Mercedes SLK nu prea mai exista, singurul roadster care inca se mai poate comanda fiind actualul Z4 de la BMW.
Actualul BMW Z4 este pe piaţă din 2020 şi este construit de partenerul de producţie al BMW Group, Magna Steyr Fahrzeugtechnik, la Graz (Austria). Lansarea pe piaţa mondială a noii ediţii va începe în noiembrie 2022.
Portofoliul de motoare cuprinde două propulsoare cu patru cilindri şi o unitate cu şase cilindri în linie care conferă BMW Z4 M40i o poziţie cu adevărat unică în segment. Modelul BMW M a reprezentat mai mult de 30% din vânzările de roadster la nivel mondial în ultima vreme; în Germania, BMW Z4 M40i a înregistrat un volum de până la 48%.
Statutul excepţional al BMW Z4 în ceea ce priveşte tehnologia sistemului de propulsie este întruchipat cel mai proeminent de vârful de gamă, al cărui motor cu şase cilindri în linie, cu tehnologia M TwinPower Turbo, este fără egal în semgnet.
Propulsorul de 3,0 litri, ce oferă 250 kW/340 CP, dezvoltă un cuplu maxim de 500 Nm şi permite ca BMW Z4 M40i să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde. Cele două motoare cu patru cilindri, ambele cu o cilindree de 2,0 litri şi tehnologie BMW TwinPower Turbo, se remarcă şi prin caracteristicile lor de performanţă.
Motorul de la BMW Z4 sDrive30i generează o putere maximă de 190 kW/258 CP şi un cuplu maxim de 400 Nm, permiţând sprintul de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde. Cu o putere maximă de 145 kW/197 CP şi un cuplu maxim de 320 Nm, BMW Z4 sDrive20i accelerează de la repaus la 100 km/h în 6,8 secunde (cu transmisie automată: 6,6 secunde).