Se pare ca visul electrificatilor din Europa primeste inca o palma dupa ce o soferita din Norvegia si-a cumparat un Ford electric SH care avea bateria ruginita.
Aceasta a ramas cu ea in camp pentru ca nu a mai pornit, iar mecanicii Ford au anuntat ca pretul reparatiei este de 17.500 euro, adica pretul inlocuirii bateriei.
Masina in cauza este un Ford Focus Electric cu o vechime de 6 ani, si cu doar 81.000 de km la bord, model echipat cu o baterie de 33.5 kwh, modelul avand o automie reala de 180 km cu o singura alimentare.
Evident ca nu toate masinile electrice au aceasta problema cu protectia bateriei, insa din nou trebuie spus ca pretul de inlocuire al unui acumultor este atat de mare incat masina respectiva ajunge la fier vechi chiar daca are putini km la bord.
Se pare ca modelele Tesla au castiga pariul cu timpul pentru ca Model S continua sa fie fabrica in aceeasi forma de 10 ani si nu exista grave probleme tehnice de constructie cu acumulatorul.
Insa, se pare ca primul Ford electric este un esec pe toata linia, modelul fiind vandut chiar si pe piata din SUA unde cu siguranta a primit un acumulator nou fata de piata din Europa.
Ford renunta la productia modelelor Fiesta si Focus in uzinele din Germania
Pusa la sare orice masina rugineste. De notat ca unele zone din SUA si Canada au niste ierni cum noi rar am vazut. Au sare pe strazi ca la balamuc asa ca nu e de mirare cum arata bateria aia.