In timp ce sunt tari din Europa de Nord care interzic masinilor electrice sa mai mearga pe prima banda pe autostrazi sa nu incurce traficul camioanelor, in Austria au aparut primele autostrazi unde viteza maxima permisa pentru toti soferii este de 100 de km/h.
Specialistii austrieci spun ca doar asa se poate favoriza achizitia de masini electrice in masa, toti soferii mergand in realitate cu 130 sau 140 de km/h iar acestea au autonomii ridicole.
Pentru a ajuta vanzarea de masini EV politicienii se gandesc sa limiteze viteza la 100 de km/h, viteza care este de obicei normala pentru o masina electrica pe autostrada.
Marea problema a acestor austrieci este ca in general masinile electrice circula pe autostrazi pe prima banda cu o viteza de 80 km/h pentru ca doar asa mai ajung la destinatie, insa in aceasta situatie incurca grav traficul de camioane care este limitat legal la o viteza maxima de 100 km/h.
Oficial guvernul de la Viena da vina pe poluare si, cica daca mergi cu 100 de km/h faci o economie de 2.8 euro sau 13.7 lei pentru fiecare 100 de km parcursi pe autostrada!
In UK au aparut si zone speciale pe autostrada unde soferii de masini electrice le pot abandona pana cand vine asistenta rutiera cu un van diesel care sa-i ajute cu o incarcare de jumatate de ora pentru a putea ajunge la primul charger din zona:
Mai jos vezi care sunt limitarile LEGALE din Romania, tara care tocmai a crescut viteza legala pe drumuril expres de la 100 la 120 de km/h!
Noile modificări aduse Codului Rutier prin această lege stabilesc următoarele limite maxime de viteză în afara localităţilor, pentru autovehiculele din categoriile A şi B:
a) pe autostrăzi – 130 km/h
b) pe drumurile expres – 120 km/h
c) pe drumurile naţionale europene (E) – 100 km/h
d) pe celelalte categorii de drumuri – 90 km/h
Pentru autovehiculele din categoriile C, D şi categoria D1 vitezele maxime vor fi:
110 km/h pe autostrăzi
100 km/h pe drumurile expres (faţă de 90 km/h cum este acum), 90 km/h pe drumurile naţionale europene (E) şi 80 km/h pe celelalte categorii de drumuri
Pentru autovehiculele din categoriile A1, B1 şi C1 limitele de viteză vor fi:
90 km/h pe autostrăzi
85 km/h pe drumuri expres (faţă de 80 km/h cum este acum)
80 km/h pe drumurile naţionale europene (E) şi 70 km/h pentru celelalte categorii de drumuri.
s s
Aiurea! In Austria sunt discutii pe tema limitarii vitezei maxime pe autostrazi dinaintea aparitiei EV. De altfel cine a circulat acolo stie ca sunt nenumarate portiuni din autostrazi deja unde viteza e limitata la 100 km/h temporar cand poluarea depaseste niste limite. Articolul nu e decat alta poveste in discutiile astea nesfarsite cu EV…
Vai de plalor
Dați o lege să ne luăm cai și drocare…astea sunt eco. Ce tot o Dați cotita cu electricele și economii de carburant și bani. Praf în ochi!! De fapt treaba e ca deplasarea să nu mai fie chiar așa de facilă. Trebuie să fii sub papuc, să nu zburlit cum vrei tu…
Hai sictir!
Conduc de 3 ani o masina electrică, in Austria si romania, nu am văzut nici măcar o data o masina electrică pe autostrada sa meargă cu 80 unde limita era de 130. Prostii
Te contrazic. Am un prieten care de doi ani este șofer de tir în Germania, Austria, Olanda. Tocmai spunea că depășea sau îl încurcau mașini tesla pe autostradă, că în una din țările astea tirurile nu au voie decât în bandă 1, iar “Teslele” mergeau cu mai puțin de 90km/h
Limita la camioane (Eu) e 90 pe orice tip de autostrada.
Sa-i vezi prin Romania cu 110 fara probleme! Ce tahograf sau militie?
O porcarie EV, poluante prin bateriile total neprietenoase cu mediul inconjurator.
Aceasta orientare stopeaza poluarea exact cum se opreste vantul intr-un lan de trestii, adica deloc.
Dintre alte aberatii promovate si incurajate de conducatorii UE sunt si extinctia vacilor si in general a orice alta forma de viata, motivat, spun specialistii, de cantitatile mari de azot emanate de balegar. Poate gasesc ceva inovativ si le pun un dop sau creeaza vaca total electrica care produce lapte doar stand la soare.
Cand oare se va trezi omenirea adormita fata de aberatiile promovate si comercialismul exagerbat a unor produse total ineficiente, cum este cazul EV?
Avem vreo sursă sau vorbim să nu dormim?
Avem…insa unii vorbesc doar ca sa nu adoarma!
Și… putem vedea?
in austria vieza camioanelor pe autostrada este de 80km/h si nu 100!
de ce dezinformati?
Pentru ca in realitate merg aproape toate fara tahograf/limitator cu 100 de km/h! Lasa legislatia….cartile ca viata reala-i diferita!
Viteza camioanelor este LIMITATA LA 90KM/ORA
In acte! Stim 🙂
E normal. Pentru ca, dacă merg cu viteza rămân fără baterie, testat de mine. Dar sa facă autostrăzi speciale pentru plapandele electrice!! Atât de iubite de verzi. Niște rebuturi de mașini, pe viscol, pe timp de război, cutremur.. te caci pe ele.
Pana cand nu vom vedea baterii interschimbabile si universale gata incarcate in statii de reincarcare( cum sunt buteliile de gaz prin benzinarii) masinile electrice vor ramane niste alternanive patetice la autovehiculele cu motor termic. Oameni volorosi(daca acceptam si ca timpul inseamna bani) irosesc timp pretios din viata asta si asa scurta si pe jumatate dormita, asteptand in frig , in masina la statie sa se incarce jucaria….serios asta e alternativa la libertatea pe care o oferea un autoturism? Va rog sa nu vorbiti de poluare! Daca le-ar fi pasat de poluare gaseau alternative nepoluante in primul rand la motoarele de avioane , vapoare si camioane.
Bine punctat !
Ca să poată zbura viermii ăia cu jeturile lor nepoluante și care consumă câte o cisternă la fiecare plimbare .