Astăzi, în prima ședință a noului Consiliu Județean Bihor, au fost aprobate două documente importante pentru dezvoltarea județului nostru.
Alături de Primăria Oradea, Primăria Arad și Consiliul Județean Arad, vom reface studiul de fezabilitate, vechi din 2007, al drumului expres Oradea – Arad.
Drumul Expres (DX) Arad – Oradea, care va lega Autostrada Transilvania A3 de Autostrada A1 – coridorul IV pan-european, va avea o lungime totala de 134,628 km, din care:
- profil autostrada cu 3 benzi de circulatie pe sens: 14,640 km;
- profil drum expres cu doua benzi pe sens: 76,460 km;
- profil autostrada cu doua benzi de circulatie pe sens: 43,528 km;
- drum de legatura DC71 (doua benzi): 4,490 km;
- drum de legatura DJ 797 (doua benzi): 3,550 km;
- drum de legatura – Ocolire Chisineu Cris: 4,950 km;
- drum de legatura DJ 792 C (doua benzi): 3,250 km;
- drum de legatura DJ 709 B (patru benzi): 4,700 km.
Totodata, soseaua rapida va avea si 12 noduri rutiere.
Pentru demararea proiectului, consiliile judetene din Arad si Bihor, impreuna cu primariile din Arad si Oradea vor semna, in perioada imediat urmatoare, un protocol pentru constituirea fondurilor necesare proiectului.
Pentru acest proiect, studiul de fezabilitate are avizul Ministerului Transporturilor inca din 2008, dar autoritatile locale din cele două judeţe traversate de soseaua rapida au aratat ca e necesara o actualizare a documentului.
Valoarea totala estimata a Drumului Expres Arad – Oradea este de 1,35 miliarde de euro. Cu o lungime de 134 de kilometri, drumul expres va fi în regim de autostradă, cu patru benzi şi va face legătura între Autostrada Transilvania şi Autostrada Arad-Timişoara-Lugoj.