La prima vedere poate parea o afacere buna, insa cand vin in Romania RAR-ul respinge pe banda rulanta aceste masini pentru ca fie nu exista acte de omologare fie ca butelia este expirata.
Mai mult decat atat daca instalatia este stricata si marca ei nu a fost comercializata in Romania costurile sunt extrem de mari. Un exemplu este un reductor stricat pentru o instalatie GPL vanduta in Europa de Vest care are un pret de achizitie de aproximativ 1.000 de lei fara montaj.
Service-ul GPL din Romania nu poate sa ofere GARANTIE pentru piesa de fata pentru ca nu exista acte de provenienta a sa, iar omologarea este IMPOSIBILA pentru RAR.
Un alt exemplu este o instalatie second hand care nu mai merge pe masina adusa de afara, moment cand clientul vrea o instalatie noua cu garantie din Romania.
-Orice service GPL cere o suma de bani in medie 400-800 lei pentru DEMONTAREA INSTALATIEI VECHI, masina fiind imobilizata in servie in medie 3 ore in plus.
-Daca instalatia veche are injectoarele integrate in admisie este nevoie de O ADMISIE COMPLET NOUA pentru montajul unei noi instalatii GPL.
-Daca calculatorul GPL este integrat cu cel al masinii ECU atunci NU SE POATE MONTA O ALTA INSTALATIE pentru ca nu o sa mai meraga motorul!
-Montarea unei noi butelii in spate daca cea veche este EXPIRATA necesita o NOUA MULTIVALVA si un nou COMUTATOR de gaz, costurile totale fiind in medie de 1.000 lei cu montaj inclus.
Pe scurt clientul zice ca a facut o afacere cu o masina SH cu GPL SH, insa cand vine in Romania vede ca pentru a merge pe gaz trebuie sa plateasca in medie 2.000 lei, adica exact pretul unei instalatii GPL complet nou cu GARANTIE!
Sfatul nostru este SA NU CUMPARATI MASINI SH CU INSTALATII GPL DIN EUROPA DE VEST PENTRU CA PRETUL REAL AL OMOLOGARII AL REPARARII SI MENTENTANTEI LOR ESTE MAI MARE DECAT CEL AL UNEI INSTALATII MONTATE IN ROMANIA.