“Piaţa românească este foarte sensibilă la preţ şi orice creştere de tarife în cazul poliţelor auto aduce pierderi de clienţi, care vor căuta ]oferte mai bune”, a spus Bir, prezent la un seminar pe tema asigurărilor auto. El a spus că Allianz-Ţiriac a decis să renunţe la clienţii care pe segmentul auto înregistrau o daunalitate de aproape 150%. “
Aceşti clienţi aduceau pierderi şi, prin renunţarea la ei, compania a putut practica tarife mai joase pe alte segmente de clienţi. Practic, subvenţionăm cotaţiile de primă celor care sunt mai responsabili”, a spus Bir. Reprezentantul Allianz-Ţiriac a amintit că piaţa asigurărilor generale a scăzut în 2010 pe fondul căderii finanţărilor de tip leasing, unde poliţele CASCO se încheiau o dată cu semnarea contractului de finanţare. În plus, a spus Bir, o parte din clienţii CASCO au renunţat să îşi mai reînnoiască poliţele, în condiţiile în care foarte mulţi români s-au confruntat cu diminuarea veniturilor. “
Allianz-Ţiriac a încercat să atenueze efectele acestui fenomen prin lansarea de noi poliţe, care să ţină cont mai bine de cerinţele clienţilor”, a afirmat Bir. Anul trecut, Allianz-Ţiriac a coborât pe locul doi în topul asigurătorilor, cu venituri de 1,03 miliarde de lei, în scădere cu 20% faţă de 2009.