Germania va trebui la un moment dat să urmeze exemplul altor țări europene interzicând circulația noilor autovehicule diesel, a afirmat recent cancelarul Angela Merkel, deși a refuzat să precizeze o dată exactă.
Este de competența producătorilor auto să restabilească încrederea pierdută în urma scandalului emisiilor (Dieselgate), inclusiv prin acordarea de bonusuri și actualizarea sistemelor software. Consumatorii, care au fost “induși în eroare”, trebuie să obțină eficiența promisă în privința emisiilor, a afirmat Merkel într-un interviu acordat unei reviste.
În următorii ani prioritatea ar trebui să fie extinderea stațiilor de reîncărcare necesare pentru a avea cât mai multe vehicule electrice. Până atunci, interzicerea vehiculelor poluante care sunt deja pe șosele ar trebui evitată, deoarece ar “pedepsi oamenii care au cumpărat de bună credință mașinile”, a declarat cancelarul german.
În august, Volkswagen, Daimler și BMW au acceptat să actualizeze în Germania sistemele software la peste cinci milioane de vehicule diesel, pentru a reduce nivelul poluării, într-o încercare de a salva tehnologia diesel și de a trece peste scandalul emisiilor (Dieselgate), care nu s-a atenuat în ultimele luni.